Skissar just på ett system för att spela sit-comrollspel, vars tanke är att spelas ungefär som en komediserie på tv (i en säsong av 22 avsnitt, var och en spelkväll långt). Just nu ser ut nått åt det här hållet;
Karaktärerna har fem färdigheter per skalle, varje färdighet har två markörer per speltillfälle, vill man använda en färdighet kastar man en markör och lyckas.
Det går även att få generella markörer som man kan använda till vad man vill, (eventuellt till två för varje handling som man inte har färdighet i). Man har också två nackdelar (negativa färdigheter), som varje gång man använder generar nya generella markörer.
Varje karaktär har också en eller två taglines som ger generella markörer (eller så ska de vara färdighetsknutna så man lyckas/får nya möjligheter att lyckas med vissa saker när man säger sin tagline).
Man ska också få generella markörer när man får folk att skratta/roas (en hög på bordet för sl och spelare att dela ut till varandra).
Fråga är om man också ska ha en 50/50 chans att lyckas med saker i övriga fall?
Feedback?
Karaktärerna har fem färdigheter per skalle, varje färdighet har två markörer per speltillfälle, vill man använda en färdighet kastar man en markör och lyckas.
Det går även att få generella markörer som man kan använda till vad man vill, (eventuellt till två för varje handling som man inte har färdighet i). Man har också två nackdelar (negativa färdigheter), som varje gång man använder generar nya generella markörer.
Varje karaktär har också en eller två taglines som ger generella markörer (eller så ska de vara färdighetsknutna så man lyckas/får nya möjligheter att lyckas med vissa saker när man säger sin tagline).
Man ska också få generella markörer när man får folk att skratta/roas (en hög på bordet för sl och spelare att dela ut till varandra).
Fråga är om man också ska ha en 50/50 chans att lyckas med saker i övriga fall?
Feedback?