Nekromanti Själen och kroppens uppbuggnad.

Jag har bollat lite med denhär teorien och kommit fram till att själen MÅSTE vara sammansatt med den egna kroppen för att existera på mundana och inte flyta bort. Passformen för kroppen är perfekt och man kan inte ta över en annans kropp i mer än några timmar. Det är teotropi som håller fast själen i kroppen så att man kan känna saker på mundana, höra, smaka osv. När man lämnar kroppen så upplöses det bandet långsamt och försvinner helt efter ett tag. Och då en ny kropp inte har samma "passform" så bör man slå ett åldringsslag varje dag. På så sett blir inte shamaner så koboldiska. Kanske ska man förlora quadosh för varje dag i en annan kropp än ursprungskroppan för att man inte längre "hör hemma" i mundana. Om man gör så kan det bli intressant och spännande att spela shaman. Vad tycker ni? Jag vet att det blev lite luddigt i slutet men om ni undrar så är det bara att fråga.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

SirDr

Veteran
Hur är det med din kropp då du växer?
i tonnåren får du en massa nya muskler.. blir längre.. och hjärnan lär sig kompensera för detta...
om en shaman tör över någon annans kropp helt.. kommer han att bli ganska så väldigt vinglig de försa 3 veckorna han besitter den.. han blir väldigt klumpig... etc..etc.
fast man skulle ju kunna få en magiker till att tappa sig själ på kraft? eller går det? man kunde ju med viss guidning få dem att skapa en relik av sin mäktige farfar ;)

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro

Helmgast
Man får ju -Ob1T6 i qadosh varje gång ens forna kropp dör men det kan man ju undvika genom att låta en slags ande besitta kroppen. Jaja jag kan inte reglerna så bra, men mitt förslag är att man förlorar Ob1T6 i qadosh varje gång man byter kropp samt minus 1 i <PSY>. Efter fyra kroppsbyten får man -4 i <PSY> och -15 i qadosh, då är man inte tipptopp längre, eller hur. Efter sex buten har man -6 i <PSY> och har troligtvis fått slå 25 åldringsslag pga qadoshslagen och åldringsslag.

Fy bubblan!

Precis, kroppen och själen är två delar av samma sak och ska inte delas. Ifall man gör det så förlorar man sitt band till mundana och förlorar snart sin identitet också.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Tänk på att schamaner är väldigt fredliga och använder inte sin förmåga såtillvida att de inte blir attackerade av något pundo...

Men jag har hört att vissa primitiva magiker besitter schamanism så då är regeln för -Ob1T6 i qadosh bra. Personligen så använder jag schamaner som inte gör nnågot själv utan ber RP:s att utföra tjänster åt de och de har mystiska mål...

The lord can get me out of this mess... But you, you're f*cked! HAHAHA!

G

Guest

Guest
Schamaner fredliga? tirak schamaner då? eller dom däringa kannibal schamanerna i eumo?(Dom som kallar ner sinna gudar och några demoner och sedan matar gudarna med demonerna(dom är ju såå tuffa)) schamaner är lika onda som normala människor!

Mvh Ezzy