Nekromanti Själva CODEX-bilden hackar mot bakgrunden

Rising

Vila i frid
Jag antar att CODEX-rubriken med snö på inte är lika stor som den vanliga. Gör ni den två pixlar (tre?) högre och infogar dessa nya rader i bildens överkant (så att innehållet sänks ned) så tror jag det blir fixaat å klart.

Ingen viktig grej, förstås, men då det kräver så lite arbete, blir så fint och det finns en tidsaspekt att ta i åtagande (snö har vi ju inte hela året, prexis) så hoppas jag ändå att det går att fixa. Eller är det bara hos mig som bilderna upplevs konstigt?

Jag har IE 5.0 och kör med upplösningen 1152 x 864.

/Rising

Gardener

Champion
...eller så kan du refresha sidan.

Det är ju vilket som, för oss känns det senare något enklare.

Anledningen till att det kan uppstå är att sidobilderna är lite annorlunda uppbyggda i julgrafiken än normalt och om det är de vanliga bilderna som syns så blir det knas. Hade jag haft ett grafikprogram tillgängligt så hade jag kunnat ordna så att de är precis likadana, men det har jag inte, så om man tycker det ser konstigt ut så kan man refresha istället så kommer rätt bilder visas.

Legioth

Swordsman
Refreshat!

Det har jag gjort, resultatet är att det ser ut som om bilderna är nerskalade, antagligen av explorern med tanke på kvaltiteten.

Bifogar en liten skärmdump med så att alla vet hur synd det är om mig /images/icons/sad.gif

Rising

Vila i frid
Nä, så här ska du göra (fungerar)

Vi verkar ha samma problem, men det är så här du skall lösa det:

Gå in på Verktyg>Internet_alternativ och klicka på Ta Bort Filer och Rensa Tidigare. Sedan uppdaterar du och -vips!- julstämningen är total och alla kan sjunga "Bjällerklang, bjällerklang, hördes dingeli-dong. Riddarn stack -och draken sprack- och sen, fest, natten lång... -hej- -Bjäller klang, bjällerklang..."

/Rising

Gardener

Champion
Re: Nä, så här ska du göra (fungerar)

Eller så kan man göra det som i Mac-explorer lite lustigt kallas Super-refresh, dvs hålla ner shift-tangenten medan man klickar på refresh. Gör man inte det så fuskar explorer mer än gärna och struntar i att refresha allt som oftast, utan ritar bara om innehållet. Ibland ger den fan i att man super-refreshar också, och då får man ta till med hårdhandskarna och rensa cache och annat för hand. Vill det sig inte ändå så tar man en yxa och en enkel-biljet till Richmond. Eller formatterar hårddisken och blir lycklig och glad.

Legioth

Swordsman
Därför:

/images/icons/mad.gif Om du hade läst Risings inlägg skulle du ha märkt att han frågade om det bara var för honom som det så konstigt ut eller om det var ett allmänt "fel".

Det kallas vänlighet att svara på sådanna frågor. /images/icons/laugh.gif