Simon
Swashbuckler
Tjaa, nu är ju Genesis min erkände guru för tillfället, så det är kanske inte så konstigt att jag är förtjust såhär vid första genomläsningen. Som produkt så är spelet exakt i min smak, just nu. Litet i omfång och därmed snabbt genomläst, extremt låg arbetströskel för att fatta spelet tillräckligt för att börja spela det (till skillnad från ex-vis Mouse Guard, DnD4 och Burning Wheel), koncentrerat och lättbegripligt i sitt koncept, och, inte minst, utan en stor arbetsbörda av förberedelser på en eller flera av deltagarna.
Sen är ju formen jävligt läcker också. Jag gillar både krusidullerna i layouten, det glassiga omslaget och, inte minst, den något maniskt energiska tonen i tilltalet, som naturligtvis kan antas vara ett resultat av skapelseprocessen (från koncept till tillgänglig produkt på 24 timmar, för den som inte känner till det) men som också sätter mig som läsare i ett framåtlutat, hungrigt läge. I like that.
Ska försöka få det spelat inom en nära framtid också och se vad det går för live.
Någon som har andra tankar? (Eller samma?)
Sen är ju formen jävligt läcker också. Jag gillar både krusidullerna i layouten, det glassiga omslaget och, inte minst, den något maniskt energiska tonen i tilltalet, som naturligtvis kan antas vara ett resultat av skapelseprocessen (från koncept till tillgänglig produkt på 24 timmar, för den som inte känner till det) men som också sätter mig som läsare i ett framåtlutat, hungrigt läge. I like that.
Ska försöka få det spelat inom en nära framtid också och se vad det går för live.
Någon som har andra tankar? (Eller samma?)