Nekromanti Sjöbusar

Sall Tymbast

Veteran
Har man möjlighet att få lite mer imformation när sjöfarare & pirater kan tänkas vara ute i handeln.
Den välkomnas varmt då den kan ge mer tyngd till världen. Har man spelare som vill göra något annat än klubba ihjäl grunkzer så kan det vara skönt att ge möjlighet att lösa diplomatiska situationer på andra sätt.

Sir Foilan

Hero
"Har man spelare som vill göra något annat än klubba ihjäl grunkzer så kan det vara skönt att ge möjlighet att lösa diplomatiska situationer på andra sätt."

Och det går inte att göra utan en bok om sjöfart och pirater?

/Sir Foilan

Sall Tymbast

Veteran
tja... det var väl inte riktigt vad min fråga handlade om. Men om det är en seriös fråga från ditt håll är svaret, jo det går.
För att klargöra:
Handel är en stor maktfaktor i de flesta kulturer i mundana. Det är en stor hjälp för oss spelledare att ha mer exakta avstånd och restider i världen. Att få ett supplement som beskriver handelsrutter och beskrivningar om hur handeln sker i mundanas värld hjälper till.
Harnmaster har annars en bra bok om sjöfart, hoppas Neogames produkt har tagit tillvara på de positiva delarna därifrån.

Greve Apostus

Veteran
Sjöbusar i sommar...

Jag tror nog att boken Sjöfarare & pirater kommer i början av sommaren eller slutet på våren. Denna åsikt kommer från mitt beaktande av andra moduler och hur mycket försenade dom brukar vara. Jag förstår inte varför man ger ut ett datum man vet att man inte kan hålla om och om igen!!
Detta ger falska förhoppningar hos konsumenterna..
Jag har full förståelse för att det inte är lätt att hålla planeringar för små företag med många frilansare.

Men varför utgå med realese-datum man aldrig kan hålla?????
MVH
Greve Apostus......

Sall Tymbast

Veteran
Re: Sjöbusar i sommar...

mm... tackar... Sitter och arbetar på en kampanj som jag inte kan dra igång ordentligt innan jag vet mer om restider. Känns så dumt att beräkna och börja spela för att sen upptäcka att man måste ändra i efterhand när sanningen dyker upp.

Krille

Super Moderator
Release-datum

"Men varför utgå med realese-datum man aldrig kan hålla?????"

Därför att de verkar realistiska, trovärdiga och tilltagna med råge när de sätts.

Tro mig, vi sätter inga releasedatum för att jävlas. Vi sätter dem för att vi tror att vi kan hålla dem.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Sir Foilan

Hero
"Men om det är en seriös fråga"

Inte särskilt. /images/icons/wink.gif

"Det är en stor hjälp för oss spelledare att ha mer exakta avstånd och restider i världen. Att få ett supplement som beskriver handelsrutter och beskrivningar om hur handeln sker i mundanas värld hjälper till."

Håller med.

/Sir Foilan

Sir Foilan

Hero
Re: Release-datum

"Tro mig, vi sätter inga releasedatum för att jävlas. Vi sätter dem för att vi tror att vi kan hålla dem."

Kan inte hjäpla det, men leendet breder ut sig när jag läser detta. /images/icons/smile.gif

/Sir Foilan

Sall Tymbast

Veteran

Hej!
Tror du att sjöbusarna kommer under angiven tidram?
Någon sa att det kanske skulle pressas in ett annat sup mellan.
Du vet, för en del av oss är detta som jul för vuxna. Man kan dock inte klämma på paketen än. :)

Ezping Orm

Hero

Men ni borde lära er av era misstag. Om det skulle rört sig om ett fåtal tillfällen så skulle det vara ganska okej, men när det händer hela tiden..

Ezping Orm

Krille

Super Moderator

"Om det skulle rört sig om ett fåtal tillfällen så skulle det vara ganska okej, men när det händer hela tiden.."

Det är nya misstag.

I förseningarnas natur ligger att de är oförutsedda. Det innebär att vi inte har kunnat förutse dem (därav namnet).

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Riddaren

Swashbuckler
Tror inte jag

Pga att Offensiv till Neotech skall komma innan, det har de lovat, och jag är tveksam till om den modulen lyckas ta sig ut under detta millennium ;-)

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Azagthoth

Myrmidon

I förseningarnas natur ligger att de är oförutsedda. Det innebär att vi inte har kunnat förutse dem (därav namnet).

Måste vara trött eller nåt, för jag fann det där otroligt roande (dock inte på något sarkastiskt vis, utan ett hjärtligt skratt). Hade inte parentesen varit där hade jag säkert skrattat än...

/Azagthoth