SPOLIER FÖR MINA SPELARE
Hej.
Har haft en plan på att spelleda en sjökampanj väldigt länge och nu börjar det dra ihop sig för att äntligen spela denna.
rollpersonerna som precis är nyutbildade officerare på Den kungliga akademin för sjöfart och handel i Calnia.
Pågrund av att flottans nybyggnadtioner inte är färdiga än och att dessa ynglingar är såpass sjösugna så kan dom tyvär inte få det erkännande dom väntat på hela skolningstiden.
Det ända val dom har att gå till sjöss kommer när en väldigt rik och exentrisk hertig och solika greve bestämmt sig för att utöka sin handelsflotta och erbjuder rp´s hyra på ett utav hans skepp.
Tyvär så är detta skepp inte vad rp skulle kalla ett fartyg utan en liten jakt.
men då rp är unga naiva och strävar efter att få leda och styra ett fartyg till havs så frågar dom heller inte så mycket utan tar jobbet.
innan dom hinner märka allt för mycket så befinner dom sig på denna lilla jolle(JAKT!) som skall inkasera rikedomar till hertigen genom att åka fram och tillbaka igenom consaber med olika handelsvaror för att få ut så mycket som möjligt.
Om Rp´s håller i jobbet och fraktar sakerna utan att klaga(så mycket) och lyckas göra sitt tappra jobb så kommer dom så småningom få större skepp och viktigare handelsleder.
Dessa sjömän rp´s är kanske tillochmed lyckas göra sig själva ett namn och bli kända på de sju haven.
Tillslut kanske dom erbjuds jobb inom kungliga handelsflottan eller kanske kungliga örlogsflottan eller andra handelshus.
vart kommer deras lojalitet ligga i slutet och hur går deras rykte. men framförallt kommer lasten att komma framm i tid så man kan tjäna en hacka på det och kunna avnjuta en ledig tid i hamnen?
Spelet kommer att lägga mycket tid vid viktiga händelser till havs och navigation och viktiga beslut(dvs, vi kan ta vägen igenom tigertandssundet och vinna minst 3 dagars seglats, men risken att gå på grund spettsas mot klipporna och pirater i området är stort. ELLEr så kan vi ta vägen runt hela skärgården, det är en säker väg, inga grund och heller inga kända pirater där. dock så brukar stilje inträffa den här årstiden)
Även mycket spelande kommer vara mellan rps´och senare Resten av besättningen. mycket kommer också ligga i skumma hamnar och hamnkrogar. köpslåendet av varor och fram för allt hinna först med lasten.
Senare i spelet kommer även finnas plats för upptäcktsresande och handel med främmande och mytomspunna länder långt i öst och väst.
tre nyckelord kommer vara. Stämmning, hustomtande och ett svårt liv till havs.
Ge gärna tips eller ta insperation.
Som det ser ut på forumet så är det för lite äventyrande till havs
PS. Vi ska försöka hålla Pirates of the carrabian så lågt som möjligt... Mer stel gentlemanna engelskt sjöfarande a lá master and comander och myteriet på bounty. DS
Hej.
Har haft en plan på att spelleda en sjökampanj väldigt länge och nu börjar det dra ihop sig för att äntligen spela denna.
rollpersonerna som precis är nyutbildade officerare på Den kungliga akademin för sjöfart och handel i Calnia.
Pågrund av att flottans nybyggnadtioner inte är färdiga än och att dessa ynglingar är såpass sjösugna så kan dom tyvär inte få det erkännande dom väntat på hela skolningstiden.
Det ända val dom har att gå till sjöss kommer när en väldigt rik och exentrisk hertig och solika greve bestämmt sig för att utöka sin handelsflotta och erbjuder rp´s hyra på ett utav hans skepp.
Tyvär så är detta skepp inte vad rp skulle kalla ett fartyg utan en liten jakt.
men då rp är unga naiva och strävar efter att få leda och styra ett fartyg till havs så frågar dom heller inte så mycket utan tar jobbet.
innan dom hinner märka allt för mycket så befinner dom sig på denna lilla jolle(JAKT!) som skall inkasera rikedomar till hertigen genom att åka fram och tillbaka igenom consaber med olika handelsvaror för att få ut så mycket som möjligt.
Om Rp´s håller i jobbet och fraktar sakerna utan att klaga(så mycket) och lyckas göra sitt tappra jobb så kommer dom så småningom få större skepp och viktigare handelsleder.
Dessa sjömän rp´s är kanske tillochmed lyckas göra sig själva ett namn och bli kända på de sju haven.
Tillslut kanske dom erbjuds jobb inom kungliga handelsflottan eller kanske kungliga örlogsflottan eller andra handelshus.
vart kommer deras lojalitet ligga i slutet och hur går deras rykte. men framförallt kommer lasten att komma framm i tid så man kan tjäna en hacka på det och kunna avnjuta en ledig tid i hamnen?
Spelet kommer att lägga mycket tid vid viktiga händelser till havs och navigation och viktiga beslut(dvs, vi kan ta vägen igenom tigertandssundet och vinna minst 3 dagars seglats, men risken att gå på grund spettsas mot klipporna och pirater i området är stort. ELLEr så kan vi ta vägen runt hela skärgården, det är en säker väg, inga grund och heller inga kända pirater där. dock så brukar stilje inträffa den här årstiden)
Även mycket spelande kommer vara mellan rps´och senare Resten av besättningen. mycket kommer också ligga i skumma hamnar och hamnkrogar. köpslåendet av varor och fram för allt hinna först med lasten.
Senare i spelet kommer även finnas plats för upptäcktsresande och handel med främmande och mytomspunna länder långt i öst och väst.
tre nyckelord kommer vara. Stämmning, hustomtande och ett svårt liv till havs.
Ge gärna tips eller ta insperation.
Som det ser ut på forumet så är det för lite äventyrande till havs
PS. Vi ska försöka hålla Pirates of the carrabian så lågt som möjligt... Mer stel gentlemanna engelskt sjöfarande a lá master and comander och myteriet på bounty. DS