Nekromanti Sjukhusskräck

God45

#PrayersForBahakan
Så jag är just nu inlagd på sjukhus med en halsinfektion. Eftersom livet suger. Men för att roa mig medan jag är fast här har jag börjar skriva sjukhusskräck grejer. Jag tänker mig att man spelarn en grupp karaktärer som råkat bli inlagda samtidigt och kommer vara inlagda i en vecka. Sakta men säkert upptäcker man att något är fruktansvärt fel på sjukhuset och det är svårare än man kan tro att fly.

Så, slumpade obehagliga saker som kan hända på sjukhus:

1. Den gamla mannen som du sitter mitt emot vid frukostbordet tappar sitt nyligen insatta låtsas öga i sin frukost.

2. Du ligger i en 4 personerssal. Varje natt dör personen i sängen vid det stora fönstret.

3. Du är ganska säker på att du såg en svastika tatuering på den ena läkarens arm...

Cissi

Up to no good.
För att spinna vidare på nummer 2: Efter varje dödsfall så cirkuleras sängarna och din säng kommer närmare och närmare det stora fönstret.

God45

#PrayersForBahakan
Cissi;n242968 said:
För att spinna vidare på nummer 2: Efter varje dödsfall så cirkuleras sängarna och din säng kommer närmare och närmare det stora fönstret.
Awesome! Älskar det!

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
4. Det börjar rinna blod från ett rör i taket. Jättemycket blod. Det slutar inte.

5. Råttan i kulverten är stor som en schäfer.

6. De spänner fast dig i en maskin utan att förklara vad den gör. Är det där en stor borr?

7. Det verkat bo någon eller något i ventilationsrören.

8. Ingen av läkarna på avdelning X visar någonsin några känslor. Fick ngn fel ben avsågat? Jaha.

9. Allt kött i matsalen smakar kyckling oavsett vad det står på menyn. Inser du fjärde gången du äter där.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
10. När du vaknar upp inser du att du är instoppad i en liksäck i bårhuset nere i källaren. Enligt lappen fäst vid din stortå är du taggad för kremering (eller organdonation).

Jocke

Man med skägg
11. All personal börjar ignorera salen du ligger i. Går ett larm eller dylikt från en maskin kommer någon in och stänger av det, utan att svara på tilltal eller möta någon av era blickar.

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
12. När du tittar ut genom olika fönster, oavsett var i sjukhuset, ser du alltid en soldränkt park där en tant sitter och matar sin pudel med dansk pölse.

Nässe

Myrmidon
13. En grön mögelliknande hinna växer på din hud eller ut ur såret du behandlas för men ingen annan verkar se den.

14. Du får hela tiden besök av en ny läkare som bergsäkert sätter diagnos och lovar behandling och bot, men ingen behandling blir någonsin utförd och du blir allt sjukare. (True story...)

anth

Vetefan
Den här tråden påminde mig om att jag behöver en tråd om dårhus-skräck. :)

15. Du är inlagd och har blivit opererad i magen, blindtarmen eller liknande. På natten vaknar du av att du har ont i magen. När du tar undan täcker ser du att något rör sig under huden i magen. Det är definitivt inte gaser, utan något levande...

16. Du delar rum med en patient som har en hjärtmaskin kopplad till sig, en sån där som säger pip, pip, pip för varje hjärtslag.
En natt hör du hur maskinen säger "piii..." - din rumsgranne har fått hjärtstillestånd.
Du förväntar dig att en doktor eller sköterska ska komma springande, men ingen kommer.
Efter någon minut börjar du själv larma och skrika, men ingen kommer.
Efter fem minuter har du skrikit dig hes när du plötsligt hör: "...iiip-pip-pip-pip".
Ett par sekunder senare kommer en sköterska inrusande och undrar vad du skriker om...

17. Du sover i en fyr-bädds sal när du vaknar av sömnparalys. I salen finns flera gråa små varelser som utför medicinska experiment på er.
Din sänggranne får sitt huvud undersökt och får saker uppkörda genom näsan.
I sängen mitt emot får patienten mitt emot sin mage undersökt.
Patienten diagonalt mot dig får sin arm undersökt.
Och på dig kör de upp något i rektum utan att du kan röra dig eller skrika.
På morgonen antar du att det var en mardröm, men när ronden kommer klagar din granne på huvudvärk, patienten mitt i mot klagar på magvärk,...

18. På natten vaknar du av att du hör ett skrattande barn som springer i korridoren utanför. Det här är en vuxenavdelning och det är definitivt utanför besökstid.
När en sköterska kommer förbi frågar du av ren nyfikenhet vad det var för barn.
Hon tittar konstigt på dig och säger att det inte varit något barn på avdelningen.
Nästa natt hur du samma barnskratt igen och du hasar dig upp för att gå ut i korridoren för att se vad det är.
Du ser precis ryggen på på ett litet barn springa ut från avdelningen, när en nattsköterska kommer ut ur sitt rum.
Hon har givetvis varken hört eller sett något och undrar vad du gör uppe.
Tredje natten bestämmer du dig för att spela in barnskrattet. På morgonen spelar du triumferande upp barnskrattet för sköterskorna som bara tittar konstigt på dig... det är bara du som kan höra det inspelade barnskrattet.

19. Du ligger i din sjukhussäng när du plötsligt hör en fluga surra i rummet
Efter ytterligare en stund hör du ytterligare en fluga, och efter ytterligare en stund en tredje fluga - och du bestämmer dig för att kalla på en syster som får bort flugorna.
Efter en stunds tystnad hör du återigen en fluga, och ytterligare en, och ytterligare en... och en syster tar hand om dem igen.
Efter att detta återupprepats ett par gånger bestäms att du ska få ett nytt rum medan ditt gamla desinfekteras.
Det dröjer ett par minuter i ditt ny rum när du plötsligt hör ett surrande...

Rangertheman

Myrmidon
20. Du vaknar upp och inser att sjukhuset är helt tomt, inga läkare, inga sjuksköterskor, inga patienter. När du kommer ut i korridoren slocknar några av lysrören. Du springer mot ytterdörren, men det finns inga dörrar som leder ut. Alla fönster är rejält förbommade. Fler och fler lysrör slocknar. Du märker också att lokalerna börjar se mer och mer slitna ut. Fler lysrör slocknar. Nu är det ganska skumt i lokalerna. Utrustning, sängar och annat ser plötsligt gammalmodiga ut. Nu är det nästan helt mörkt. "Helikopterplattan", tänker du plötsligt! Till din stora glädje går det att ta sig upp på taket. Men någon helikopterplatta finns det inte. Du lutar dig över kanten på taket och tittar ner. Där, utanför platsen som huvudentrén borde ha funnits ser du en omkullfallen skylt. När du kisar kan du precis läsa "Enligt beslut i ?Stockholms stads sjukhusdirektion av den 1 juni 1946 får sjukhusområdet icke beträdas på grund av risk för smittspridning".

Lupus Maximus

Tekniker
Rymdhamster;n242975 said:
10. När du vaknar upp inser du att du är instoppad i en liksäck i bårhuset nere i källaren. Enligt lappen fäst vid din stortå är du taggad för kremering (eller organdonation).
Eftersöks lite mer realism så blir det en rullbar metallbrits, eller lagerhylleplats, med en filt lite halvtaskigt kastat över. Och det är inget ljust tänt i kylrummet om ingen levande är där. Oberoende om det var hyllplats man hade eller inte, så är det troligtvis många metallbritsar med lik i rummet.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Lupus Maximus;n242993 said:
Eftersöks lite mer realism så blir det en rullbar metallbrits, eller lagerhylleplats, med en filt lite halvtaskigt kastat över. Och det är inget ljust tänt i kylrummet om ingen levande är där. Oberoende om det var hyllplats man hade eller inte, så är det troligtvis många metallbritsar med lik i rummet.
Ah, sant. Liksäck skulle väl egentligen bara användas om kroppen transporteras till sjukhuset från någonstans utifrån antar jag.

Lupus Maximus

Tekniker
Rymdhamster;n242996 said:
Ah, sant. Liksäck skulle väl egentligen bara användas om kroppen transporteras till sjukhuset från någonstans utifrån antar jag.
Gissar att rättsmedicin använder liksäckar, men vet faktiskt inte. Det som skickades dit kunde vara lite grisigare.

Men på den tiden då jag städade på Patologen ("vanliga obduktionen") så kom inget dit i liksäckar. Tror vissa kom dit i likkistor, och vissa av kistorna var plomberade/förseglade. Men det kan vara så att de redan var färdigobducerade och "balsamerade".

Någon som t.ex. blivit skjuten, men avlider på sjukhuset skulle till rättsmedicin, och alla de som det tagit ett tag innan de upptäcktes skickades också till rättsmedicin, så det var bara de som dött av sjukdom eller "ålder" som skickades till Patologen.

Cybot

Mest spelbar
Den här sidan kan nog hjälpa till
30 hospital workers share their creepiest tales

Ett utdrag:
I worked for a rural hospital and we had a patient that came in with a heart attack. We worked on her fruitlessly for 30-40 mins. The doctor declared her dead and invited the family in. Her body laid in front of the grieving family for almost another half hour. Her family members begged her to come back and say goodbye, she promptly obliged. She sat up, hugged one of them, and said goodbye. The entire staff rushed in and ran a full code for the second time. She was pulseless and cold when we started the first time, and worse when we ran the second. She never made it. But she was back to say goodbye. It was one of the most unsettling things I ever saw there.”

Genesis

Ni dés ni maître
21. Det verkar som att varje gång någon känner sig bättre och vill bli utskriven så övertalas de att stanna en natt till, för säkerhets skull, för att sedan kunna gå om de fortfarande mår bra dagen därpå. Oundvikligen drabbas de därefter av återfall och tvingas ligga kvar för vidare observation och behandling.

Feuflux

omjonasson.se
22. Du är inbokad på magnetröntgen och har svarat nekande på de obligatoriska frågorna om du har inopererad metall i kroppen, pacemaker, etc. När du är på plats och maskinen brummar igång så känner du hur det börjar röra sig inne i kroppen, som om någonting sugs utåt...