Nekromanti Skägg

Man Mountainman

Storsvagåret
Hej!

När man tillbringar en kväll på föreningen kan man lätt dra slutsatsen att *alla* rollspelare har skägg. Är det verkligen så? Själv erkänner jag villigt att jag burit skägg sedan åttan (dock ej mustasch, min avatar till trots), men hur är det med er andra. Ärligt talat: skägg eller inte skägg?

(okej, det är en smula OT. Vill ni låsa tråden så *får* ni väl göra det)

Eskil

Warrior
Jag har ett skägg to be (är inte mer än sexton), men mina vänner rakar sig. Så det verkar som om inte riktigt alla rollspelare pryder sina ansikten med hår.

Vindhand

Myrmidon
Jag kan tro att det finns en viss överrepresentation av skägg bland rollspelare. Jag anmärkte faktiskt härom veckan att en kille jag träffade på såg ut som en rollspelare just baserat på att han hade hår i ansiktet.

Lyckligtvis är det inte alla.... skägg är hemskt :gremtongue:

Cybot

Mest spelbar
Skäggstubb lite då och då.
Har haft skägg men det blev opraktiskt då jag spelar ett blåsinstrument.

Troberg

Sinister eater
Sällan mer än veckostubb (halvkass rakapparat...), men du kan nog ha en poäng i att ansiktsbehåring är överrepresenterat bland manliga rollspelare.

Skägg... hrrm... längs käkbenslinjen. Inte mycket.
I vår grupp är jag dock den enda med skägg (trots att [color:\\"blue\\"] Legioth[/color] har något han försöker kalla mustasch under näsan. Fast det köper jag inte. :gremgrin:)

Och av de andra rollspelare jag har träffat är jag sorgligt ensam också.

/Black Dwarf, bor avsides (och är egentligen inte svartrockare eller någon variant av detta, trots bilden).

Johan K

Gammal & dryg
Skägg !!

Jag för min del gillar åxå att ha skägg, det känns skönt att ha det.. Sen att många rolspelare kanske åxå har det har jag väll inte tänkt på direkt..

FFF

Veteran
Annars finns ju möjligheten att skägg är överrepresenterat bland kvinliga rollspelare och att det är därför det i sin tur ser ut som att det är en så liten del av rollspelare som är kvinnor.

UnConnected

Veteran
Har haft ett ganska imponerande skägg (sett till min ålder och att jag är människa och inte dvärg) men tröttnade och rakade av det.

Så jag vet inte om jag räknas till skägg skaran längre....om man inte räknar med tentaperioder då där rakningen oftast hammnar i andra hand.. :gremcrazy:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Äntligen en diskussion man kan bidra till!

Jepp, jag har skägg och dessutom så har jag även polisonger. Tyvärr har mitt skägg rubbat någon slags balans och därför har mitt hår blivit allt tunnare. :gremfrown:

Men jag kan inte hålla med om att skägg skulle vara överrepresenterat ibland rollspelare. Jag känner ingen annan rollspelare förutom mig själv som har skägg.