Nekromanti skäktor/runda??

Lord decado

Veteran
Kan man skuta båda pilarna i dubbelarmborstet på en runda..?
hur många anfall kan man göra /runda,? På senaste spel mötet dödade nämligen en av spelarna 5 vättar på en runda med en bardisan.. finns det ingen annan gräns hur många anfall man kan göra förutom svårighetsökningen?
räknas dessa extra anfall som snabba?

Baron Marak

Swordsman
Angående dubbelarmborstet så står det i reglerna att dessa två skäktor inte kan avfyras samtidigt. Det går ju att försöka, men det blir antagligen för höga påfrestningar på armborstet. Även träffsäkerheten minskar drastiskt, så att avfyra samtidigt är onödigt. Det ger inga fördelar, bara nackdelar.

Anfall per runda begränsas av hur mycket man vill fummla. Inget mer, inget mindre.

Lord decado

Veteran
tolkningsfel??

ja menade på samma vis som med en båge..
först skuta pil nr.1.. sen byta till avtryckare två o avfyra pil nr.2

Baron Marak

Swordsman
Re: tolkningsfel??

Om du gör så tappar du siktet. Blindskott om man skjuter samma runda det vill säga.

Jag skulle klassa det some xtra handlingar helt enkelt.
Jag håller dock inte med om att man tapapr siktet när man bara flyttar greppet lite bakåt, men det är bara jag.

Baron Marak

Swordsman

Greppet är det inget direkt fel på, däremot så utgör en båge av metall samt ett hårt tvinnat rep som just fått frigöra kraft ett litet problem. Men jag är inte heller någon expert på armborst, men det fanns viss kraft i dem. Det vet jag.

Jassa är det på detta viset?
Visst, när du säger det så... Å andra sidan så har vi ett STYK, och om det inte räcker, tärningar och ett STY värde att använda

Zug209_ivenhoe

Warrior
En runda är ju som bekant fyra sekunder. Ifall man Skjuter (observera j:et) skäkta ett i sekund ett och skäkta två i sekund fyra borde det inte vara något problem. Även om jag har svårt att tro att man tappar sikte och kontroll fullständigt när man skjuter. Det är ju inte ett avsågat hagelgevär direkt.