Nekromanti Skämt & Vitsar i rollspels sammanhang!

Kaaos

Veteran
Efter många timmars frenetiskt rollspelande så kan det lätt bli fel...

Om du har ett skämt eller vad som helst med lite humor i; Posta det här...

Försök att inte ha för fräcka skämt. Sist så fick jag inte behålla Tråden.

Kaaos

Veteran
Parental Advisory Explicit Joke

Detta ordspråk kom till under en natts DoD 6.0 spelande.
Vi hade att välja på en armé på 700 orcher och en odödlig trollkarl...

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Det är bättre med en armé på 700 i kanalen än en kall trollkarlsballe i analen... </font></td></tr></table>

Krille

Super Moderator
En kompis sade följande en sen natt:

"Ni särar på busken och tittar in i den mörka, fuktiga tunneln..."

Lägg till en all male spelgrupps alldeles för hormonstinna fantasi, och vad får man för bild i huvudet?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
SLs kommentar i en Neotechkampanj om rollpersonernas sexiga storasyster.

"Senare så kommer det en expert och tittar på hennes bomber..."

Vad som egentligen menades var att han skulle se över hennes interna bomber som hotade att separera hennes skalle från hennes kropp, men sent på natten med en manlig spelgrupp så blir missförstånden övertydliga :gremblush:

/Naug

Ulfgeir

Swashbuckler
Vi hade ett tillfälle där gruppen kom till en typisk dungeon med en borg utanför (om minnet är rätt) hursomhelst så låg det ganska många döda människor utanför och vi hade fått information att här skulle vara öde. Nåväl det föreslogs att vi skulle ordna en snabb enkel begravning för folket innan vi utforskade platsen.

En av spelarna hävde ur sig följande: "Äh, de kan vänta, de går ingenstans..."

/Ulfgeir

Björn Hellqvist

Swordsman
I en D&D-kampanj där spelarna skulle rensa ut ett goblinfäste på en ö, så blev det lite för mycket svengelska efter ett tag. En av spelarna, Janne, inspekterade ett schakt (eng. pit) i den underjordiska anläggningen som tydligen grävts ut av goblinsen. Nyfiken på hur välgjort det var, frågade han "Är den fin, den där goblinpiten?"

cardamine

Veteran
Re: Whoa!!!!

två kompisar spelade, var sent och spelaren höll på att somna. så sa dm att spelaren kom fram till en avrättningstillställning för rövare.
vid det här laget hade spelaren slumrat till lite och drömde om att han var påväg till bio med sin flickvän.
så frågade dm med höjjd röst: de första tre ska snart avrättas, vad gör du?
varpå vår lille hjälte som ännu halvdrömde sade: jag ställer mig i kö.

----------

Rickard

Urverk speldesign
Re: Whoa!!!!

Mitt rollspelsgängs samlade felsägningar kan du hitta här: http://www.slurk.cjb.net

Det finns en sida på forumet som listar alla humortrådar.. Dock så är det skitsvårt att hitta den på förstasidan och söka går ju apsegt.. Men tipset är att söka efter humor eller felsägnignar så borde du hitta minst fem trådar.. Äh.. Sökresultatet kom upp medan jag skrev inlägget så jag hittade den.. :gremsmile: Den finns i alla fall <A HREF=http://www.rollspel.nu/index.php?option=articles&task=viewarticle&artid=1337>här</a>..

Lustigt.. När jag sökte på "felsägning" på förstasidan så dök vår föreningssida lämpligt upp.. :gremsmile: Hipp hurra för den utökade sökfunktionen!

När jag läste vad Ulfgeir skrivit så kom jag å tänka på något som jag sade när jag spelade med min storebror och hans kompisar.. Jag var väl runt 9-10 och det var början på ett DoD-äventyr.. RP:na hade precis nyss slagit ihjäl en gammal gubbe, då en ung flicka springer gråtandes fram och säger "Ni har dödat min farfar? Hur ska jag nu klara mig? Vad ska jag nu leva av?" varpå jag svarar "Din farfar."..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som hade rätt elak humor när han var yngre (och har det stundtals fortfarande)

<font size="1">(ledsen för det fåniga inlägget, men jag är trött)

[edit] GAAH! Märkte inte att det var en gammal tråd, för jag gick in via Inloggningssidan.. Sorry.. Jag var inte så aktiv under den 9:nde månaden, så jag kände inte igen tråden..</FONT>[color:"green"]