Nekromanti Skärmdump

Lindenius

Swashbuckler
Därmskump

Här kommer mitt dårå.

Operativdatorn är: MacOs X 10.4.10

//erik. tjö

Marcus J

Hero
Här kommer min, använder Windows Xp Professional Sp2, typ helt omoddat.

/Marcus

EDIT: Kvaliten på bilden blev tyvärr lidande när jag sparade om den så att jag kunde ladda upp den till rollspel.nu. Ber om ursäkt för det, men jag giter inte göra något åt det.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
OT är jag rädd, men en fråga till er som nu postat

När man tittar på namnet på era ikoner så är det bara själva bokstäverna som skymmer bakgrunden. Men för mig så blir det som en ruta runt hela namnet av bak-bakgrundsfärgen som döljer själva bilden, villket irriterar mig mycket.

Hur gör ni för att få det så där fint och "genomskinkligt"?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Titta, nu fick jag en ursäkt att rensa lite på skrivbordet också.

Mitt skrivbord är dock alldeles för rörigt och fyllt fortfarande. Om jag bara kunde få bort de där "Den här datorn" och så vidarfe utan att de försvinner i Utforskaren så vore jag helnöjd. Jag vill bara inte ha dem på skrivbordet.

(EDIT: Jag lyckades. Nu är bara "My Psion" kvar, och den får jag tydligen inte bort med mindre än att ta bort programvaran för min handdator, och det vill jag inte.)

(Bakgrunden har jag gjort själv, temat är en modifierad "milk"- variant, operativet är - ännu så länge - XP. Fast förr eller senare kommer det att bli Linux med Blackbox som WM på heltid.)

Upplösning - 1280*1024. Den enda grafiska finessen jag har igång är antialiasing av typsnitt. Jag brukar anstränga mig så mycket jag kan för att stänga av allt jävla bjäffs. Jag vill ha det simpelt. Blackbox, som sagt. Mitt idealgränssnitt.

Rickard

Urverk speldesign
Re: OT är jag rädd, men en fråga till er som nu po

Hur gör ni för att få det så där fint och "genomskinkligt"?
Testa följande:

Windowstagent + pause (öppnar systemegenskaper), fliken Avancerat, Inställningar under Prestanda (öppnar Prestandaalternativ), kryssa för "Visa skuggor för ikontext på skrivbordet".

/Han som trodde att det var en standardinställning

Rickard

Urverk speldesign
Re: Skärmdump [OT]

Ditt skrivbord var jag nyfiken på, minimalist som du är. :gremsmile:

Mitt skrivbord är dock alldeles för rörigt och fyllt fortfarande. Om jag bara kunde få bort de där "Den här datorn" och så vidarfe utan att de försvinner i Utforskaren så vore jag helnöjd. Jag vill bara inte ha dem på skrivbordet.
Högerklicka på skrivbordet, välj "Sortera ikoner efter" och i undermenyn så avmarkerar du "Visa skribordsikoner".

/Han som minns när han fick sitta med regedit för att göra sådana saker i Windows 98

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Såhär ser det ut där jag jobbar.

(Ja, jag har två skärmar.)

/tobias

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Själva skrivbordet ser man inte mycket av, men ungefär såhär ser det ut för det mesta (på jobbet vill säga).

Johan K

Gammal & dryg
Okeey, här kommer dagens dumma fråga... Hur i helöa friden gör man skärmdumpar ??
Som ni redan gissat, så sträcker mina datakunskaper sig till att instalera lite program, samt att sätta på datan & stänga av den...

Hellzon

Långsamma Vargen
Skrämdump

Eftersom ingen annan skrutit med sitt Lajnux än så får väl jag träda in. Skåden! Ubuntu (Linux) 7.04 med Gnome.

Det brukar iofs vara ett maximerat fönster ivägen för bakgrunden utom när jag ska komma åt USB-pinnen/kameran/backuphårddisken som lydigt lägger sig på skrivbordet när jag kopplar in dem, men det vore ju trist att bara visa irc och två paneler.

Rickard

Urverk speldesign
Okeey, här kommer dagens dumma fråga... Hur i helöa friden gör man skärmdumpar ??
Du kan ju ta ett foto på den annars? :gremsmile: Använder du Windows så kan du använda knappten Print Scr som finns uppe till höger. Då kopierar du bilden likt text. Sedan får du öppna ett ritprogram, exempelvis Paint (Startmenyn - Kör - skriv "mspaint") och klistra in den ännu icke-existerande skärmdumpen där. Spara som jpg och ladda upp till forumet.

/Han som inte orkar förklara hur man installerar paint och Corel Draw, Gimp eller Photoshop är annars "vanligt"

Jambu

Swordsman
Jag brukar använda en av mina egna bilder som bakgrund från det att jag gjort klart den tills jag tröttnar på den.

Och jag använder XP Professional.