Nekromanti Skärpning Neogames

zuntona

Swordsman
Sparade slantar går åt att köpa en ny fin modul, sjöfarare och pirater. Nu är det dags att bemanna skeppen och lätta ankar.

Vad hände med layouten i SP? Varför är kapitlet om skeppsbygge som enbart handlar om att modifera existerande skeppstyper före kapitlet med de olika skeppen. Det är en tabbe som är helt och hållet onödig. Jag förstår inte varför kapitlen kan hamna i rätt ordning.

Sen att man har hoppat över sjöstrid till en annan modul känns enbart taskigt. Neogames trycker för mycket böcker nu som inte är fullständiga utan de hänvisar till andra böcker.

Men eftersom de gör på det viset så skulle det vara roligt att man kunde skeppa ut varor som man fått från sitt lordskap istället för att först sälja det och köpa andra varor.
Finns det någon som gjort något så att man kan skeppa ut sina varor istället. Jag menar att ha en mellanhand i onödan bör ju ändra vinsten oerhört.

EmwiZ

Veteran
Neogames skriver ju också många moduler för bättre förklaringar och mer djupgående inom olika saker.

Visst jag håller med dej att det är lite onödigt att man inte gör helt kompletta moduler men man får ju ha lite översyn på att skriva en modul kan man ju faktiskt göra fel i modulen t.ex. skriva fel, glömma eller helt enkelt tycka att det är onödigt.

"Barslagsmålet urartade sig lite: 100 i blödningstakt i hans bröstkorg!"

-EmwiZ

zuntona

Swordsman
Till att börja med välkommen till forumet.

Jag säger inte att det är dåligt att det är flera moduler, vi har alla utom Fjärrn riken och encyklopedia mundana samt den boken som enbart är med i atlas boxen. Jag tycker de flesta moduler är bra och stilrena. Riddaren var ett väldigt trevligt tillskott till våran gemensamma samling.
Skriva fel bortser jag med men det händer ofta.

Mouja

Hero
"Varför är kapitlet om skeppsbygge som enbart handlar om att modifera existerande skeppstyper före kapitlet med de olika skeppen."

Jag tycker inte det spelar sådan stor roll... man läser väl ändå igenom hela boken innan man bestämmer sig för att modifiera ett skepp man inte läst om än?

"Sen att man har hoppat över sjöstrid till en annan modul känns enbart taskigt."

Jag tycker det är ganska bra med alla fältstrids-relaterade saker i en och samma bok; Krigsherren.
Istället för att ha med sig en massa andra böcker (ex. S&P)..

Men helst utav allt hade jag sett de reglerna i båda böckerna, men det kanske hade inneburit att vi hade fått vänta på S&P... och det hade folk inte gillat just då.
Det kanske var så att det vart alldeles för mycket saker och för få sidor så de fick prioritera och flytta undan sjöstriderna till en annan modul.