Tjejer?
Blir mycket förvånad när jag läser ditt och andras inlägg. Det verkar som om ni bryr er om vad diverse tjejer tycker, antingen att de tyckte det lät intressant eller att de skrattade ut er. Den stora fördelen med rollspel är ju att man (åtminstone tillfälligt) slipper träffa de tjejer som finns i den bittra verkligheten. De har ingen chans mot de tjejer man träffar i rollspelens underbara värld. /images/icons/smile.gif Följande talar till fantasiflickornas fördel:
1) Deras skönhet begränsas enbart av din fantasi.
2) De reagerar inte negativt på att du är klädd i blodiga ”läderhosen”, har två veckors skäggstubb och aldrig tvättat dig eller bytt kläder.
3) De dumpar dig väldigt sällan för någon idiot, och om de trots allt ändå gör det så kan du snabbt och lätt hugga huvudet av idioten utan att det får några negativa konsekvenser.
4) Du kan resa jorden runt i åratal, slå ihjäl folk till höger och vänster, dricka blod från andra människor, kalla ner demoner m.m. utan att det gör något. Jämför med verkligheten där det räcker med att man kollar på Sportnytt eller tar bonnpermis från jobb eller skola för att det ska riskera att bli gnäll.
5) De har inga jobbiga syskon eller skärskådande föräldrar som bryter ned den mytbild som du byggt upp av dig själv. (ja, det är väl för tusan inte någon som tror att man kan vara ärlig när man ska ragga...?)
6) De behöver inte underhållas med presenter och dylikt.
7) Du väljer själv när du vill träffa dem.
8) Dina polare går inte runt och stör sig på att damen ifråga fått en plats i ditt liv; du slipper med andra ord att höra ord som toffel, slav, mjukis m.m.
9) Flickorna kan bytas ut till killar som man kan ragga upp när man istället har en rollperson av kvinnligt kön. I verkligheten är både den egna könstillhörigheten och sexuella läggningen svårare att ändra, och det känns mindre angenämt att ens försöka ta ett steg i den riktningen.
10) De beter sig rationellt och förnuftigt (eftersom det ofta är en kille som är SL och gestaltar flickorna ifråga).
Hmm, om det är någon som har några idéer om varför jag har så svårt att attrahera flickor i verkliga livet så kan ni väl meddela mig.../images/icons/wink.gif