Nekromanti ska anfalla...

Riddaren_Tirzis

Veteran
Skulle det kunna vara möjligt aqtt anfalla ett helt lan,men det é bara ett mindra land....
jag har 20 000 soldater till mitt förfogande...det fick jag när jag slog om min bakgrundshistoria...
7 000 bågskyttar och 13 000 soldater...

men det é bara ett mindre land jag ska anfalla....

//vandrande riddaren Tirzis

Alven_Valdir

Veteran
du ska inte ta landet själv...Marg med sina 10,000 och irghan med 10,000 dvärgar ska hjälpa dig.. och landet är inte litet..det är consaber..jag ska med mina 45000 alver komma på andra sidan landet och krossa landet.. sen ska ragg med sina 70,000 tiraker ¨ta colm.. det ska bli skitkul eller hur tirzis..vi ska slakta..sen ska vi ha en odöd arme och en monster arme och en arme med barbarer och eyrentiner

ob11T6 i skada

Storuggla

Champion
Med 20 000 soldater kan du nog anfalla ett stort land också. SLOG du fram att du hade 20 000 soldater?

Storuggla, amazed

Riddaren_Tirzis

Veteran
jo de ska bli roligt....men kan inte du och jag gå själva som vi brukar.....fan vade vi slacktade på stranden n'är vi hade stadsvakterna efter oss.....
men det ska vli roligt....Dark då vad ska han gröra???

//vandrande riddaren Tirzis :gremwink:

Fred

Veteran
Verkar som de där arméerna kommer att krossa varandra.. Tiraker, dvärgar och alver som gör nått tillsammans, eeh
Och sen att Kragg och Eyren är dödsfiender med Tirakerna gör ju inte saken bättre. Jag kan hålla med om att det blir masslakt.. De här arméerna kommer slakta varandra :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Skulle det kunna vara möjligt aqtt anfalla ett helt lan,men det é bara ett mindra land...."

Det beror naturligtvis på vilken sorts rollspel som ni spelar. Spelar man lite mer realistiskt så räcker det inte bara med en stor armé för att segern ska vara ett faktum. Bra ledarskap, försörjningslinjer, pengar i krigskassan är saker som också är viktiga. Annars är Asharien och Soldarn två ganska glest befolkade länder som man säkert hade kunnat erövra om man hade tillgång till så många soldater som du har.
Berätta lite mer om din rollperson. Vilka värderingar har han? Hatar han något land eller någon person extra mycket? För i så fall så kommer han antagligen att anfalla den personen/landet.

Alven_Valdir

Veteran
Consaber har 3 olika öar. Tirakerna ska ta den lilla ön colm men den är mest försvarad. en liten flottbas är colm plus den feta dvärg borgen. barbarena och eyren är på en egen ö och jag tar hälften av en ö alltså alverna och resten tar hälften..
så nu var det problemet löst...

OB11T6 i skada

Fahnen

Swordsman
Re: ska anfalla

Skicka pm till varandra istället för använda forumet som chatt.

Pm = Private message (Privat medelande, direkt översatt)

Fahnen

Swordsman
Hur slår man fram armér på bakgrundtabellen? Jag har missat det (om det inte står i KV, den äger inte jag kan inte heller låna den)

Fahnen

Swordsman
Fortfarande skeptisk.
Me dos. Me dos = jag två = Mewtwo på engelska....lite pokemon störningar bara...

Jag tror (som redan nämmts) att härarna skulle slakta var andra....