Nekromanti Ska jag köpa Mutant Chronicles eller ska jag lägga mina pengar på knark?

Cassius

Hero
Jocke;n157111 said:
Om det bara är nån slags bruksknarkande tycke jag du ska köpa MC. Om det i stället är "en upplevelse" med knarket tycker jag att det är ett bättre val.

Själv vågar jag inte köpa knark, knappt ens när jag bodde i ett annat land där många sorters knark fanns i affären, men jag tänker att du har bättre nerver.
Det är sant! Jag kommer ju ha mer roligt med MC än lite Fentanyl i min ensamhet!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Rollspel är generellt sett* bättre än knark.

MINIMODERERING: Och jag hoppas att alla förstår att det är olämpligt att rekommendera knark framför rollspel på ett forum utan åldersgräns – och att alla som gör det förhoppningsvis gör det skämtsamt.

* Tyvärr finns undantag som F.A.T.A.L., RaHoWa, MYFAROG och The World of Synnibarr.

Robert

Warrior
Cassius;n157048 said:
Robert: Det låter ju ändå rätt awesome. Det blir nog ett inhandlande. Behöver man bara en bok eller är de tryckta i massa olika som typ D&D?

Jag hade lätt köpt Krank för en femhunka!
Jag hade hellre köpt MC :)

Det går att köra direkt ur grundboken. Fokus ligger på frilansarspelande, det vill säga actionfyllda dektektiv/agentkampanjer på Luna. Det är rätt mycket SL-stöd i boken också har jag för mig.

Sedan kommer det korporationsböcker vilka jag misstänker riktar in sig mer på militära kampanjer. De äldre upplagan gjorde iaf.

charl

Veteran
Alltså, MC kostar ju knappt ens en femhundring. Du får inte mycket kvalitetsknark för dem pengarna. ;)

Cassius

Hero
Dante;n157122 said:
Rollspel är generellt sett* bättre än knark.

MINIMODERERING: Och jag hoppas att alla förstår att det är olämpligt att rekommendera knark framför rollspel på ett forum utan åldersgräns – och att alla som gör det förhoppningsvis gör det skämtsamt.

* Tyvärr finns undantag som F.A.T.A.L., RaHoWa, MYFAROG och The World of Synnibarr.

Angående Knark:
Jag lovar att inte köra en flashback-knark-tråd om när jag försöker spela MC på LSD! Dont do drugs!

Angående MC:

Det blir verkligen ett inköp!

Vimes

Sillkung
Alltså, köpa krank för en femhunka tror jag är en given vinstaffär. Med tanke på att han har jobb och antagligen inte är jättedyr i drift lär han han ju arbetat in investeringen nära nog omedelbart, därefter är det ren vinst. I värsta fall kan han ju nermonteras och nog lär reservdelarna kunna säljas för mer än en femhundring? Har svårt att tänka mig att det är en dålig affär att köpa krank för femhundra spänn. Slå till!

Robert

Warrior
Vimes;n157326 said:
Alltså, köpa krank för en femhunka tror jag är en given vinstaffär. Med tanke på att han har jobb och antagligen inte är jättedyr i drift lär han han ju arbetat in investeringen nära nog omedelbart, därefter är det ren vinst. I värsta fall kan han ju nermonteras och nog lär reservdelarna kunna säljas för mer än en femhundring? Har svårt att tänka mig att det är en dålig affär att köpa krank för femhundra spänn. Slå till!
Men är han roligare än MC? Kan man ha honom som axelskydd?

Bolongo

Herr Doktor
Cassius;n157048 said:
Robert: Det låter ju ändå rätt awesome. Det blir nog ett inhandlande. Behöver man bara en bok eller är de tryckta i massa olika som typ D&D?
Bara en regelbok, men femtielva splatbooks om du har för mycket pengar som bränner i fickan.

Minimoni

Homelander
Jag har det gamla MC så för min del blir det psykadelika :p Då kan jag spela spelledarlöst rollspel med mig själv!!! Awesome, detta borde jag tänkt på för länge sedan. Psykadelsiska svampar är dessutom gratis så jag behåller pengarna och får massa spel. Tack Cassius för att du tog slöjan från mina ögon och lät mig se världen som den egentligen ser ut :)

Vill bara säga att det här är den bästa tråden på länge och föräldrar som är oroliga över att sina barn börjat med rollspel(ja de finns fortfarande) lär ju älska den här tråden.

Vimes

Sillkung
Robert;n157329 said:
Men är han roligare än MC? Kan man ha honom som axelskydd?
Alltså, själva poängen med att köpa krank är ju att han inom kort kommer ha genererat tillräckligt med pengar så att du kan köpa en jävla massa Mutant Chronicles. Tycker inte det finns något att diskutera här faktiskt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vimes;n157046 said:
Krank är dåligt och gör dig dum i huvudet, börja inte med det!!!!
Kunde inte ha skrivit det bättre själv.

Cassius

Hero
Spelet är nu införskaffat och gjort en snabb genomläsning! Så det har varit ett par vita dagar nu...

cogitare

Swashbuckler
Cassius;n159681 said:
Spelet är nu införskaffat och gjort en snabb genomläsning! Så det har varit ett par vita dagar nu...
Initial känsla? Hiss eller diss?

Cog.

Cassius

Hero
Alltså regelsystemet känns ju helt bananas. Jävla massa plåddar som ska skickas fram och tillbaka. Men själva spelet ger mig en härlig retrokänsla av överdimensionerade pistoler som ska spränga bort skallen på odöda legionärer.
En stor fördel är de tre olika settingsna som finns med. Jag är fett hockt på den tidiga settingen som blir både upptäckande och noir.

CapnZapp

Myrmidon
Cassius;n159689 said:
Alltså regelsystemet känns ju helt bananas. Jävla massa plåddar som ska skickas fram och tillbaka.
Suck. Precis vad jag var rädd för. Kanske inte egentligen så mycket för MCs skull som för Conan, som jag definitivt inte vill spela som en taktisk stridssimulator.

Har spelat alldeles för mycket d20 för att vilja ta i ett regelsuperkomplext spel igen.