Nekromanti Ska man va stark eller?

DunkLspiel

Veteran
Med risk att bli utpekad som knasig...

Finns det inga STY-krav på skjutvapen eller kan vilken klenis som helst fatta en magnum och klämma av lite kulor?

och

I biotechkapitlet har skelettdelarna Inst. B men nåt sånt hittar inte jag förklaring och sånt på. Ska det vara så?

Hjälp, snälla!

'Beter man sig dumt får man respekt'

Demiurg

Warrior
Nej, det finns inga STY-krav. Men ett kraftigare vapen har ett högre rekylvärde och blir svårare att hantera, och man får vara grymt stark och rekylen inte skall bekomma en när man står där och matar bly. Men tycker du att detta är helt fel, ge en person med fett mycket muskler en minskning av rekylen eller en riktig tunnis en ökning av rekylen om du har lust. Jag är rädd att öka eller minska mer än ett snäpp skulle vara ganska extremt, dock.

Installationerna står beskriven några sidor innan listorna över cybertech, både vad de innebär och hur mycket de kostar, det är väl inte så svårt att hitta ;-)

//David

"Military Intelligence is a contradiction."

DunkLspiel

Veteran
***Installationerna står beskriven några sidor innan listorna över cybertech, både vad de innebär och hur mycket de kostar, det är väl inte så svårt att hitta ;-)***

Menar du tabell N2-163-Installation av cybertech? I så fall, Nä det står inte vad 'B' innebär i svårighet, trauma, smärta o.s.v.
Det är säkert nån liten löjlig detalj som jag lyckats förbise...

'Beter man sig dumt får man respekt'

Riddaren

Swashbuckler
"Nä det står inte vad 'B' innebär i svårighet, trauma, smärta o.s.v.
Det är säkert nån liten löjlig detalj som jag lyckats förbise..."

Har varit uppe tidigare. Just detta föll bort vid monteringen av texten. Tror att det står i erratan på Neogames hemsida.

www.neogames.se Riddaren Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Styrka och rekyl.

Det beror väl inte så mycket på hur stark man är, snarare hur van man är. Även om man är stark som en hel hjord oxar känns rekylen väldigt kraftigt om man inte är van.
När man senare vet hur mycket man skall ta i för att dämpa rekylen, känns det genast mycket mindre.
Fast visst, på riktigt stora vapen känns ju alltid rekylen kraftigt, oavsett hur van man är.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.

Demiurg

Warrior
Re: Styrka och rekyl.

Jag tänkte mig typ STY 25+ karaktärer... de är trots allt bra mycket starkare än vad en normal människa KAN vara, och det är starkt det. Dessutom är det ös om en ritkig cyber-biff kan hantera en AK i en hand...

//David

"Military Intelligence is a contradiction."