Nekromanti Ska va SL för ZOR...hjälp! (mitt gäng, öppna inte)

Sir_vin

Veteran
Hejsan!

Jag har läst igenom äventyret Zor nu och jag tycker det är ascoolt men det dumma är att det är så himla luddigt.
Är det nån som har spelat det här och kan ge mig lite tips på olika ställen eller speciella händelser?...hur ni gjorde me issjäl? osv.

"My boss is a Jewish carpenter"

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Vad är zor?[VARNING, TROLIG SPOILERTRÅD][ANT]

Vad är Zor för äventyr och var kan man få tag på det? För övrigt så skall du skriva in
i ämnesraden om det är ett äventyr som går att få tag på över nätet eller i butik. Annars sabbar du för alla de som tänkt att spela det själva.

Sir_vin

Veteran
Re: Vad är zor?[VARNING, TROLIG SPOILERTRÅD][ANT]

Ok sry!
Man kan få tag på det i dom flesta "oofficiella" rollspels sidorna på nätet.Det är ett 'äventyr som utspelar sig i en egen värld.....ungefär så där...

" My boss is A Jewish carpenter"

jbergman

Veteran
Re: Ska va SL för ZOR...hjälp! (mitt gäng, öppna inte

Jag kan hålla med om att Zor är minst sagt luddigt skrivet, men det kan helt klart bli ett bra äventyr. Nu var det snart tre år sedan jag spelledde det, så jag minns knappt några detaljer, men det jag säga är att det är bra att tänka igenom en del saker i förväg, t ex hur RP skall kunna finna den där båten som förekommer i äventyret.

Jag önskar att jag hade en massa konkreta tips, men de är dessvärre glömda sedan länge.

För övrigt tycker jag gott att du kan låta pilbågar finnas i Zor. Att så inte skulle vara fallet är bara dumt.

/Jakob

Elder Girov

Swordsman
Re: Ska va SL för ZOR...hjälp! (mitt gäng, öppna inte

Ett tips kan väl också vara att ge RP's med massa dyr utrustning några extra BP i början, det är ju knappast så att man får nytta av sin paradrustning, lans och tunga stridshäst... :gremmad: