Censurerad version
Jag har klippt bort det som inte har med föreningssnacket att göra. Vi tramsade givetvis lite mellan också. :>
(07:16:37) (@Rickard) ...och vad hände med föreningen? Stendog..
(07:16:50) (@Rickard) Ingen tog liksom tag i det hela..
(07:18:06) (@Yassilus) "Kan vi få en förening?" "Javisst, det kan ni väl. Här får ni hjälp att starta den." "Men vi vill ju inte göra något, buäääh."
(07:27:53) (@Fogge) Yassilus: det framgick -inte- att det var "vi", alltså användarkroppen, som skulle fixa föreningen.
(07:28:14) (@Fogge) utan det var mer nu ska "vi", alltså alla på wrnu, göra en förening.
(07:31:30) (@Yassilus) Ja, alla.
(07:34:22) (@Fogge) och när då vissa framstående användare ställer sig upp och är villiga att hjälpa till och -ingen- i redaktionen säger något så är det ju inte så konstigt om det inte händer nått.
(07:34:57) (@Fogge) ska VI då jaga på grisodlarna?
(07:35:56) (@Yassilus) Fogge: Om det är tillräckligt angeläget, ja, men det var det visst inte. Utan förening kan ju inte redaktionen göra något eftersom föreningen och sidan skulle vara oberoende av varandra.
(07:36:38) (@Fogge) om ingen i redaktionen vill sitta i styrelsen hjälper det inte att ha en förening, för adminsen måste ju leka runt på sidan.
(07:37:11) (@Fogge) det var ju dels från redaktionshåll som idéen med en förening kom överhuvudtaget.
(07:37:31) (@Fogge) och det ligger i redaktionens intresse att faktiskt ha en förening.
(07:37:39) (@Rickard) Men gör någon i styrelsen till medlem redaktionen då..
(07:37:45) (@Rickard) *medlem i
(07:39:29) (@Rickard) Gud vilka smarta lösningar jag kommer med.. Ni borde fråga mig i allt..
(07:41:14) (@Yassilus) Fogge: Idén kom av att många efterfrågade det, redaktionen var bara bussig att göra det lättare att skapa den.
(07:42:23) (@Yassilus) Om intresset hade varit tillräckligt stort att faktiskt göra något så hade det inte varit några som helst problem för vem som helst att bestämma två saker och fylla i ett papper. Allting blir så jävla omständigt bara. Och ingen vill göra något, mycket snack och liten verkstad.
(07:42:54) (@Rickard) Yassilus: Och av just den anledningen så orkade jag aldrig läsa igenom trådarna på Föreningsforumet..
(07:43:10) (@Rickard) Just för att det -var- bara en massa snack.. Vad kom folket fram till egentligen?
(07:43:11) (@Fogge) Då tackar vi redaktionen för den hjälpen och för att vi fick veta vad det vad som gällde.
(07:43:36) (@Fogge) Ingen utom redaktionen verkade veta vem som faktiskt skulle göra något.
(07:45:28) (@Yassilus) Är det inte ganska dumt att starta forum och trådar där man skriver "I efterföljande trådar är det tänkt att vi ska bestämma en styrelse och stadgar. Du kan läsa mer om vad det innebär i de olika trådarna." om det bara är redaktionen som ska göra något?
(07:47:00) (@Fogge) det sa jag inte.
(07:47:14) (@Fogge) jag menade bara att INGEN visste att redaktionen var 100% ovilliga att hjälpa till.
(07:48:12) (@Yassilus) " jag menade bara att INGEN visste att redaktionen var 100% ovilliga att hjälpa till." <- Det borde vara trycket på (om det nu blir någon) wrnu-t-shirten. Det är en så typsik kommentar.
(07:48:54) (@Yassilus) Nu ska jag till skolan. Puss och hej.
(07:50:02) (@Fogge) skit dig i näven.
...det sista är givetvis skrivet på typiskt Fogge-tunga-i-kinden-sätt och inget allvarligt menat. Yassilus är fortfarande min lilla krabba (\/)
(\/)