Nekromanti Skadeomarbetning

G

Guest

Guest
Jag tänkte skriva ett svar i rollspelsmakarforumet men eftersom det är en moddning av neotech och inte är tänkt till mer postar jag det här.

Vi har två moddar njutning och skydd mot kulor: njutning är en typ av smärta, den används på så sätt att du ringar in lådorna för smärta oavsett om de är ikryssade eller ej (kom gärna med bätte förslag), njutnig är nämligen så att det ger ungefär samma nackdelar men det tar ut smärta som även tar ut njutning tills någotdera försvinner, och nej du kan inte svimma av det, skyddet är endast tänkt till avståndsvapen, jag har lite svårt att beskriva nu men hoppas det går bra endå, om ett vapen har 7 i pen har det en viss genomslagskraft, detta innebär också att vi kan beräkna den maximala skadan det kan göra om det inte kommer igenom, 7 är över fyra och därmed gör vi om det till ob1t6+3 som detta är i krossskada (valfritt mellan neotechs eget system och eon 3), men denna minskar dock när kraften minskar som när det gäller 2mm CDLP som jag dock inte ger exempel på, en vanlig pistolkula har ob3t6 i skada vilket uppdelat innebär 12 poäng (i avsaknad av bättre namn) vi kan också säga att vartannat som tas bort så sjunker krossskadan med ett (är detta resonabelt?), vilket innebär att en kula med ob2t6 i skada bara skulle göra Ob1t6+1 i krossskada vilket inte är fy skam, detta system skulle kunna göra så att alla kultyper och varianter får ett givet "ontvärde" när det inte går igenom rustningen samt att absurda värden för såväl glaser som CDLP undviks, med två tillägg: att om pen är under hälften av sky så ignoreras skottet totalt, samt att under ob1t6 i skada har man ob minus värde istället för fast värde innan det fasta värdet nått 1 (ex: 3 poäng = ob1t6-1 2 = ob1t6-2 samt 1 = 1).

Vad tycker ni? Ge gärna förslag om hur jag kan bearbeta det innan jag slänger upp det på wikin.
 

Nordmannen

Veteran
Joined
27 Mar 2005
Messages
118
Location
Trondheim
God idè, men muligens dødsdømt fra starten siden det er for mange ting og tenke på. Størrelsen (massen) til projektilet er viktig, men også farten. Geværkuler vil derfor være mye verre enn pistolkuler, hagler vil også oppføre seg helt annerledes i forhold til disse. Du må også tenke på at Flexibelt/Halvstelt/Stelt skydd vil takle slikt forskjellig.

Desseuten er det i de fleste tilfeller ikke nok kraft i en kule til at den skal gi krosskade, Haggelvåpen, tja, men ikke pistol, og heller ikke noe særlig fra gevær.
Det kan godt tenkes at jeg har feil i dette avsnittet, jeg har egentlig ikke så god greie på slikt, men i så tilfelle har du fremdelesalle problemene ovenfor framfor deg, og jeg føler at stridssytemet ikke trenger å byggges ut mere, men greit nok.
 
G

Guest

Guest
Dödsdömt tycker jag inte det är, ioförsig har jag ju inte vikt eller eller hastighet men överlag tycker jag att pen och skada är tillräkligt nära dessa, en kula med hög hastighet penetrerar en med hög vikt skadar, jag ska också lägga till om gevärskulor men inte nu, samt att jag tänkte på halvstelt när jag gjorde systemet, men ja du har rätt, kulan får ha tre krossskador men vi kan preliminärt säga att stelt har -ob2t6 och att flexibelt har +2?

Det är möjligt att pistoler inte vanligtvis ger några krossskador men det är därför jag vill använda eon 3s system där det bara gör ont de första tio poängen.

Detta system likt mitt lasersystem är gjort för att kunna ha fasta värden innan du ger dig in i strid, visserligen är skadan lite mer till systemet men inte mycket resten ersätter bara befintligt system ifall det skulle bli segare skulle jag nog gärna skära bort något annat från systemet som jag gillar mindre.
 
Top