G
Guest
Guest
Jag tänkte skriva ett svar i rollspelsmakarforumet men eftersom det är en moddning av neotech och inte är tänkt till mer postar jag det här.
Vi har två moddar njutning och skydd mot kulor: njutning är en typ av smärta, den används på så sätt att du ringar in lådorna för smärta oavsett om de är ikryssade eller ej (kom gärna med bätte förslag), njutnig är nämligen så att det ger ungefär samma nackdelar men det tar ut smärta som även tar ut njutning tills någotdera försvinner, och nej du kan inte svimma av det, skyddet är endast tänkt till avståndsvapen, jag har lite svårt att beskriva nu men hoppas det går bra endå, om ett vapen har 7 i pen har det en viss genomslagskraft, detta innebär också att vi kan beräkna den maximala skadan det kan göra om det inte kommer igenom, 7 är över fyra och därmed gör vi om det till ob1t6+3 som detta är i krossskada (valfritt mellan neotechs eget system och eon 3), men denna minskar dock när kraften minskar som när det gäller 2mm CDLP som jag dock inte ger exempel på, en vanlig pistolkula har ob3t6 i skada vilket uppdelat innebär 12 poäng (i avsaknad av bättre namn) vi kan också säga att vartannat som tas bort så sjunker krossskadan med ett (är detta resonabelt?), vilket innebär att en kula med ob2t6 i skada bara skulle göra Ob1t6+1 i krossskada vilket inte är fy skam, detta system skulle kunna göra så att alla kultyper och varianter får ett givet "ontvärde" när det inte går igenom rustningen samt att absurda värden för såväl glaser som CDLP undviks, med två tillägg: att om pen är under hälften av sky så ignoreras skottet totalt, samt att under ob1t6 i skada har man ob minus värde istället för fast värde innan det fasta värdet nått 1 (ex: 3 poäng = ob1t6-1 2 = ob1t6-2 samt 1 = 1).
Vad tycker ni? Ge gärna förslag om hur jag kan bearbeta det innan jag slänger upp det på wikin.
Vi har två moddar njutning och skydd mot kulor: njutning är en typ av smärta, den används på så sätt att du ringar in lådorna för smärta oavsett om de är ikryssade eller ej (kom gärna med bätte förslag), njutnig är nämligen så att det ger ungefär samma nackdelar men det tar ut smärta som även tar ut njutning tills någotdera försvinner, och nej du kan inte svimma av det, skyddet är endast tänkt till avståndsvapen, jag har lite svårt att beskriva nu men hoppas det går bra endå, om ett vapen har 7 i pen har det en viss genomslagskraft, detta innebär också att vi kan beräkna den maximala skadan det kan göra om det inte kommer igenom, 7 är över fyra och därmed gör vi om det till ob1t6+3 som detta är i krossskada (valfritt mellan neotechs eget system och eon 3), men denna minskar dock när kraften minskar som när det gäller 2mm CDLP som jag dock inte ger exempel på, en vanlig pistolkula har ob3t6 i skada vilket uppdelat innebär 12 poäng (i avsaknad av bättre namn) vi kan också säga att vartannat som tas bort så sjunker krossskadan med ett (är detta resonabelt?), vilket innebär att en kula med ob2t6 i skada bara skulle göra Ob1t6+1 i krossskada vilket inte är fy skam, detta system skulle kunna göra så att alla kultyper och varianter får ett givet "ontvärde" när det inte går igenom rustningen samt att absurda värden för såväl glaser som CDLP undviks, med två tillägg: att om pen är under hälften av sky så ignoreras skottet totalt, samt att under ob1t6 i skada har man ob minus värde istället för fast värde innan det fasta värdet nått 1 (ex: 3 poäng = ob1t6-1 2 = ob1t6-2 samt 1 = 1).
Vad tycker ni? Ge gärna förslag om hur jag kan bearbeta det innan jag slänger upp det på wikin.