Nekromanti skadesystem

Muggas

Hero
Vanligtvis ett strukturerat sätt att regelmässigt simulera fysiska skador som på olika sätt åsamkas levande varelser i rollspel. Regellösningar kompletteras ofta med tillbehör avsedda att simulera slumpens inverkan, såsom tärningar, spelkort, m m.

Rickard

Urverk speldesign
Det är ett uppslagsord [OT]

Kolla in tråden på forum-forumet.. Tyvärr är detta (enligt mig) en bugg av att alla artiklar utanför forumet blir trådar så fort någon kommenterar.. Det hade varit bättre att ha något wiki-liknande för detta.. Jag antog att något sådant skulle hända när jag först läste om det och såg att man bara kunde ge tolkningar på ordet genom att ge en kommenterar (vilket man kan göra till alla artiklar), men ides inte säga något..
Jag tyckte folk får väl kunde få upptäcka det själv..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som kan ge <A HREF=http://www.rollspel.nu/index.php?option=Articles&Itemid=56&topid=11>länken</A> till ordlistan

Rising

Vila i frid
Re: Det är ett uppslagsord [OT]

Yeah, jag kom på det efter ett tag (det tog mig dock förolämpande lång tid). Det som förbryllar mig mest är att en person skriver in uppslagsordet och att en annan person kommer med en förklaring (som en kommentar till uppslagsordet). Det känns jättekonstigt för mig. Skall det komma ett inlägg för varenda ord i den där listan? Då kommer ju forumet bli helt havregrynsgröt.

Och så hamnar inläggen i så konstiga forum... Oj oj, hur skall detta sluta?

Gardener

Champion

Man behöver inte kommentera artiklarna för att ge en ny beskrivning till det. Det går bra att skicka in en artikel för det direkt i systemet. Tar ni kontakt med någon som har tillgång till administrationsgränssnittet, via PM, anslagstavla, icq, flaskpost eller annat för ändamålet passande kommunikationsmedel så kan ni säkert få dem att ändra befintliga uppgifter också.

Att det inte finns ett bättre tekniskt stöd än detta får ni tyvärr leva med, jag har inte tid att specialskriva något nu, men som alltid så får andra väldigt gärna hjälpa till. Jag tyckte det var bättre att släppa det än att låta det ligga och skräpa i ett halvår till.

För övrigt hamnar alla kommentarer numera här i rollspelsforumet.

Kommentera behöver man bara göra om man har något att säga om den befintliga beskrivningen, eller kanske vill erbjuda en alternativ beskrivning med annan betydelse.

Staffan

Myrmidon

Skulle man inte kunna göra så att kommentarer till uppslagsord hamnar i ett eget forum (som gärna kan vara osynligt för gemene man)? Det går ju bevisligen att koppla olika artiklar till olika fora, även om det inte görs längre.