I helgen missförstod jag en polares skadesystem men det jag missförstod imponerade på mig. Jag trodde helt enkelt att man hade som olika trösklar (vilket tydlogen Eon bitvis har men med en massa krimkrams till). Du tar ingen skada om inte vapnet når över en KP tröskel. Når det över den dubbla KP tröskeln så är skadan mycket allvarlig. När man ahr tre allvarliga skador är man medvetslös och vid sex är man död. Ungefär så.
Mycket enkelt och ganska avgörande då man väl får skada då massa värden decimeras vid första tröskeln. Man slipper räkna massa KP och justera värden allteftersson de rinner iväg. Jag fattar inte att jag inte snuddat vid den tanken men det måste berott på att jag gillade fallande skalor. Med ett Ob system borde det här vara rätt bra. Vad sägs?
Mycket enkelt och ganska avgörande då man väl får skada då massa värden decimeras vid första tröskeln. Man slipper räkna massa KP och justera värden allteftersson de rinner iväg. Jag fattar inte att jag inte snuddat vid den tanken men det måste berott på att jag gillade fallande skalor. Med ett Ob system borde det här vara rätt bra. Vad sägs?