Det beror i och för sig hur mycket improvisation man bedriver. Om man vill improvisera en blixt så är det väl inte så svårt, samma sak med alla andra effekter som finns med, men om man talar om inofficiella effekter, effekter som Neogames inte har gett redan, så kan man räkna skadan efter principen Ob1T6 i skada per använt filament.
Som en magisk pil, den gör Ob1T6 i stickskada per använt filament, men till dte kommer ju alla tilläggseffekter så som "avstånd" och det där. Dessutom så finns det ju direkta skadeeffekter som "vattenlunga" som ger dig trauma och syrebrist direkt. Då slår man vanligen ObT6:orna och applicerar resultatet som direkt given trauma istället för att kolla i skadetabellerna som medpilen. Improviserad magi kräver förstås också tillbehörseffekterna temporalisera, avstånd, ev.beröring, areaeffekt och vad du nu vill att den ska göra. Om du bara vill ha ond bråd död så rekommenderar jag "blixt" dock.
Virocon Illuantan fín Liham t'un Sanari