Nekromanti Skador´: Magi

Lorentzo

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
1
Location
Österbybruk
Finns det någon som kan förklara hur man vet hur mycket skada man får av improviserad magi?
Hur bestämmer man skadan på den?
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Du gör precis som det står i effektbeskrivningarna. T.ex. en blixt med två filament ger offret Ob2T6 trauma och Ob2T6 smärta. (alltså inga extraskador och så) Svårare än så är det inte. /images/icons/smile.gif

C
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Det beror i och för sig hur mycket improvisation man bedriver. Om man vill improvisera en blixt så är det väl inte så svårt, samma sak med alla andra effekter som finns med, men om man talar om inofficiella effekter, effekter som Neogames inte har gett redan, så kan man räkna skadan efter principen Ob1T6 i skada per använt filament.
Som en magisk pil, den gör Ob1T6 i stickskada per använt filament, men till dte kommer ju alla tilläggseffekter så som "avstånd" och det där. Dessutom så finns det ju direkta skadeeffekter som "vattenlunga" som ger dig trauma och syrebrist direkt. Då slår man vanligen ObT6:orna och applicerar resultatet som direkt given trauma istället för att kolla i skadetabellerna som medpilen. Improviserad magi kräver förstås också tillbehörseffekterna temporalisera, avstånd, ev.beröring, areaeffekt och vad du nu vill att den ska göra. Om du bara vill ha ond bråd död så rekommenderar jag "blixt" dock.

Virocon Illuantan fín Liham t'un Sanari
 
Top