Nekromanti Skaffa Eon III eller vänta på Eon IV?

Helmgast
k7e9 said:
Mer bloggande är definitivt önskvärt, mer information är alltid trevligt. Dessutom säger i princip all forskning på social media (som jag läst) att en blogg som uppdateras oftare, får fler trogna följare. Så det borde vara en win-win att uppdatera mer på bloggen, iallafall någon gång i veckan. smile
GothCon 2011 blir helt enkelt värt att besöka bara på grund av att ni kommer vara där och dela med er av Eon IV-info.
Ska bli! Med tanke på hur sällan hemsidan uppdateras så är blogg- och forumsaktivism viktigt. Gothcon är en bra deldeadline för oss, tills dess ska projektet bli nåt vi gärna delar med oss av och får input till.

k7e9

Hero
Ska bli! Med tanke på hur sällan hemsidan uppdateras så är blogg- och forumsaktivism viktigt. Gothcon är en bra deldeadline för oss, tills dess ska projektet bli nåt vi gärna delar med oss av och får input till.
Jo, hemsidan borde väl också få sig en omgång. :gremwink: Men jag är lycklig om Neobloggen kommer igång med mer frekventa uppdateringar, teasers och annat gottigt. Då ser man att saker händer, även om utgivningstakten på böcker är ganska låg.
Dessutom får man möjlighet att ge kommentarer och komma med idéer.

Med en aktiv blogg blir det dessutom lättare för folk att få svar på frågan "ska jag börja med Eon III eller vänta till IV", eftersom det går att hitta information och få en känsla för hur arbetet fortgår. Då behöver man inte vara lika spekulativ som mycket i denna tråden har varit. :gremwink:

Ymir

Liten kantbaron
Eon III-boxen är så fantastiskt billig, i synnerhetom du köper den på Gothcon där det nästan alltid är till extrapris, att jag inte riktigt kan se någon anledning att vänta ett år eller något på Eon IV. Visst, Eon IV kommer bli godawesome, men Eon III är redan det ett väldigt solitt rollspel. (Se recension här). Tillochmed Eon III + Atlas-boxen är ett suveränt prisvärt köp. Jämför med vad andra rollspel kostar, liksom. (Nya En Garde; 500+ kronor, Coriolis; 400 spänn, Deathwatch; 450, Noir; ~350, Eon III; 219 spänn). Neogames har verkligen överkomliga priser på sina produkter, bara det i sig är skäl att stötta dem, givet hur overpriced rollspel i allmänhet är.

k7e9

Hero
Ymir said:
Eon III-boxen är så fantastiskt billig, i synnerhetom du köper den på Gothcon där det nästan alltid är till extrapris, att jag inte riktigt kan se någon anledning att vänta ett år eller något på Eon IV. Visst, Eon IV kommer bli godawesome, men Eon III är redan det ett väldigt solitt rollspel. (Se recension här). Tillochmed Eon III + Atlas-boxen är ett suveränt prisvärt köp. Jämför med vad andra rollspel kostar, liksom. (Nya En Garde; 500+ kronor, Coriolis; 400 spänn, Deathwatch; 450, Noir; ~350, Eon III; 219 spänn). Neogames har verkligen överkomliga priser på sina produkter, bara det i sig är skäl att stötta dem, givet hur overpriced rollspel i allmänhet är.
Håller med, dessutom det faktum att Eon III-boxen innehåller spelarbok, spelledarbok, ett äventyr och lite tärningar. Allt i en ordentlig box (som gör det lättare att transportera om man spelar på olika ställen och vill skydda sina böcker) gör ju det inte till ett sämre köp.
Eon III+Atlas (449 på Neogames webshop) är ju ännu bättre då, då har man verkligen allt man behöver för att komma igång plus en massa kartor och världsinformation som alltid är trevligt. Köper man den lådan så står man sig ett bra tag, medan många av spelen du räknade upp bara innehåller de grundläggande reglerna för spelet och man nästan "måste" köpa mer.

Helmgast
k7e9 said:
Då behöver man inte vara lika spekulativ som mycket i denna tråden har varit.
Det är inte enbart negativt med spekulationer. Det kanske leder till nån bra idé som snappas upp och implementeras i Eon IV...

Hästis

Veteran
wilper said:
Vad är du ute efter?
Jag vill väl testa ett nytt spel helt enkelt, jag har grundläggande kunskaper inom rollspel (tycker jag iaf) då jag var SL för drakar och demoner 6; Expert.

Och jag har testat andra rollspel också såsom Shadowrun och Mutant men det fastnade inte riktigt, Shadowrun hade fastnat om SL inte bodde så långt bort...

Men i största allmänhet så vill jag testa ett nytt rollspel och för mig är det fantasy som gäller så då kändes Eon som ett naturligt val även om jag precis hade hört talats om det, det gav mycket bra vibbar nämligen :gremsmile: