Nekromanti Skaffa ett NORMALT forum för fan

BenRangel

Veteran
Varför har ni ett sånt här grymt jobbigt forumsystem?
Fattar inte att folk orkar skriva här överhuvudtaget.
Det är ju sataniskt opraktiskt att hålla på och klicka sig fram bland svaren.

Skaffa phpbb (exempel: forum.pcgamer.se) för guds skull.
Tror det är gratis: http://www.phpbb.com

Gastono

Hero
Okej, det är vid sådana här tillfällen det är bra att gå igenom sina inställningar innan man börjar klaga.

Gå in på din kontrollpanel och sen ner till huvudinställningar.
Där så tror jag att det finns en läng som heter visningsinställningar eller något liknande, ända visningstyp till platt visning.

Jag tyckte samma sak som du när jag först såg forumet men jag gjorde mina egna inställningar och nu så fungerar det så utmärkt så det finns inte.

Jag tycker dock att platt visning borde vara grundinställningen för det är onekligen 711 (uttal= sjutti-elva) gånger bättre än den dumma trädvisningen eller vad den nu kallas.

BenRangel

Veteran
Åh okej.
Tack för tipset.
Jag har aldrig varit med om att man kan välja inställningar sådär förut så jag visste inte...[skäms]
Men nu är det fixat och som sagt femtielva (som såvitt jag vet är det brukliga uttrycket =P) gånger bättre än trädbajset.
..Fast jag tycker fortfarande phpbb är snyggare och bättre. Men det här duger i alla fall.

Olle Linge

Snigel
Vad jag vet lider phpbb av grava säkerhetsproblem. Jag var med i en grupp som hade hand om hemsidan på programmet jag läste förut och Linköpings Universitet tillåter tydligen inte phpbb att sättas upp på deras servrar (i alla fall inte den delen vi försökte med) om man inte antar allt ansvar personligen. Det är nog en av anledningarna till att det inte används. En lite brasklapp här: jag suger på internetsäkerhet, så mobba mig gärna om jag har fel.

Gastonos svar var bra för övrigt, med ett tillägg. Som alla borde veta tycker vi om olika saker. Personligen spyr jag på de forum där man tvingas stå ut med platt visning och jag avgudar det forumssystem som används här. Så det så :gremsmirk:

Välkommen till forumet också! Hoppas att det trevliga innehållet och de mysiga användarna lyckas förändra ditt första intryck.

BenRangel

Veteran
Tackar tackar, Snigel.
Nu förstår jag varför inte alla har phpbb.

Känner redan hur mitt första intryck förändras.
men vet ni vad som kunde förändra det ännu mer?
Jo, om ni går in på länken i min signatur och skriver några rader.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Du har inte fel...

...tvärtom. Jag slutade att använda phpBB utav den anledningen och tur var det, för jag har sett flertal kompisar få sina phpBB-forum hackade. Aldrig skoj att köra med ett system som inbjuder till hackning :gremfrown:

Jag gillar det här systemet. Det är inte SMF, men det är ändå bra och stabilt :gremsmile: