Nekromanti Skaffa tv

walium

Ganska töntig, faktiskt
Min ungkarlslya saknar det viktigaste näst en dator: nämligen en tv. Eftersom jag har noll koll och noll intresse så tänkte jag rådfråga er, kära medforumiter. Ponera att jag söker en enkel och okomplicerad tv som ska kosta någonstans mellan 4000 och 7000 (ska jag lägga mer så får ni verkligen sälja in den ordentligt), vad ska jag då välja för märke, modell och inköpskanal? Vågar man köpa en tv ifrån någon internetbutik och är priserna verkligen lägre där? Antagligen kommer jag att köpa en dvd-spelare i samma veva så ge gärna tips om en bra och billig sådan också.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag skaffade en LG 32LC51 på mellandagsrean. Då kostade den 4995 och nu är den en tusenlapp dyrare. Jag tycker den är bra och LG är ju ett schysst märke för den som bryr sig om sådant. Onoff brukar ha bäst pris i butik och jag är osäker på om jag personligen skulle beställa något så pass stort och relativt ömtåligt från internet. Inte för att man blir lurad utan för att det är smart att undvika komplikationer.

Du får väl komma hit och inspektera TVn någon dag... :gremtongue:

Genesis

Ni dés ni maître
Vågar man köpa en tv ifrån någon internetbutik och är priserna verkligen lägre där?
Jag köpte en TV från Netonet för länge sedan, och den höll alldeles utmärkt. Jag hade den i fyra år, vartefter jag gav bort den till en kompis, för att jag inte vill ha en TV längre, och hos honom står den fortfarande.

Eller gör som mig och Wilper: skippa TV. Livet är bättre utan.

Big Marco

Läskig
Ndg TV och skärmar rekommenderar jag det mesta från Samsung. De har bra kvalitet och bra garantier samt ett konkurrenskraftigt pris.

Kropotkin

Warrior
Är du verkligen inte intresserad av teveapparater är det billigare att köpa en bättre begagnad. Mängder av människor som sprungit iväg med sina nytagna telefonlån och köpt nya, platta tv-skärmar säljer ut sina gamla. De håller la inte i evigheter, men vad gör det nu för tiden, och det är mycket billigare. Lite tyngre att bära upp för trappan dock.

Troberg

Sinister eater
Är du verkligen inte intresserad av teveapparater är det billigare att köpa en bättre begagnad. Mängder av människor som sprungit iväg med sina nytagna telefonlån och köpt nya, platta tv-skärmar säljer ut sina gamla.
Jag har en 29" (möjligen är det en 32", kommer inte ihåg) som jag funderar på att sälja, eftersom jag skaffat projektor och redan har två 28" för de rum där jag eventuellt kunde haft den. Bara 3-4 år gammal, bra skick, går för en femhundring. Hämtning är dock ett krav, hela poängen är att jag slipper köra bort den.