Nekromanti Skapa besvärjelser

Arion-tmp

Veteran
Jag försökte få min spelgrupp att spela litet Eon för ett tag sedan då jag hört så mycket bra om spelet och när jag väl införskaffat en hög böcker och vi skulle börja spela blev det stora protester mest beroende på att ingen var van vid ob slag och sådana småsaker.
Nu får jag snart spelarens handbok och skall låta de andra lära sig reglerna och läsa om världen ur den istället så får vi se om ngt blir bättre.

Men slutligen till ämnet:
Jag har inte lyckats hitta några regler för att skapa nya besvärjelser eller svart på vitt vad olika alstrade "tropier"(eller vad det nu heter det var som sagt ett tag sedan jag bläddrade i böckerna) gör i besvärjelserna.
Finns det hemmagjorda regler för skapande av besvärjelser eller är det helt enkelt inte meningen att en rollperson skall kunna forska fram besvärjelser i spelet.
Detta är litet irriterande då jag pratat med rätt mycket folk som inte har något svar. Har ni?

Inloggining temporär

ripperdoc

Myrmidon
Mystik och magi

Allt står i den modulen. Köp den om du inte har den.

I grunden går det ut på att det rör sig om effekter. har du ex. en effekt som kräver ett filament (svårighet Ob1T6) för att göra Ob1T6 i skada, sedan är det bara att multiplicera. Vill du ha en svår besvärjelse, kör med svårighet Ob4T6 och så ger den Ob4T6 i skada...

/RipperDoc - snuubblar på tangentbordet...

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Arion-tmp

Veteran
Re: Mystik och magi

Hmmmm
irriterande saken är den att jag har den modulen men pga att han som skulle spela magiker även slälv är Sl fick han låna boken innan jag läst igenom den ordentligt och sade att det saknades...
Går genast och kollar det...

Inloggining temporär

P|uT0NiUm

Swashbuckler
RE: Du kan få en ledtråd: Sida 31

Om du nu mot förmodan inte har hittat det så...

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð