De här instruktionsfilmerna för att skapa en spelledarskärm kommer väl inte som en nyhet för er gamla rollspelsrävar va?
Hur gömmer du relationsschemat i fiskdammen för dina spelare om du inte har en spelledarskärm? Jag känner att jag behöver en spelledarskärm för att inte spelarna ska se facit i relationsschemat.Krille;n101429 said:Men numera så känner jag att spelledarskärmar är mest i vägen. Ska det vara värt de praktiska problemen med en spelledarskärm så ska den fan vara episk! Som Ultimate GM Screen 2, eller en flera meter lång moleskine.
Det finns tre skäl till att det inte är ett problem.Mutanten;n101448 said:Hur gömmer du relationsschemat i fiskdammen för dina spelare om du inte har en spelledarskärm? Jag känner att jag behöver en spelledarskärm för att inte spelarna ska se facit i relationsschemat.
Det får mig att tänka att stenografi borde vara ett bra spelledarhjälpmedel för snabba och oläsliga anteckningar.För det andra, på ett par tre meters håll och upp och ner är det ofta rätt lurigt att tjuvläsa text i tio punkter, och hart när omöjligt att läsa mina kråkfötter, så jag är inte så hejjans jätteorolig.
Jo men detta tycker jag också är den främsta anledningen till att hemlighålla saker för spelarna. Det blir liksom inte lika spännande om spelarna har råkat se vad som komma skall.För det tredje är vi ofta mer inriktade på att skapa en ståry ihop än att jag försöker besegra mina spelare. Så det är inte så hejjans blodigt med hemligheter. Tvärtom kan de vara rätt kontraproduktiva ibland.
Har man saker som ska komma så skapar man inte en ståry ihop.Mutanten;n101464 said:Jo men detta tycker jag också är den främsta anledningen till att hemlighålla saker för spelarna. Det blir liksom inte lika spännande om spelarna har råkat se vad som komma skall.
Listigt men jag bojkottar datorer i mina rollspel så det har iaf jag ingen anvädning av. Jag hoppas din dator är passivt kyld för det finns inget som är mer tröttsamt än att lyssna på fläktljudet från en dator.Zadrith;n101463 said:Jag har konstruerat en spelledarskärm med tre sektioner som jag kan fästa på min laptop så att laptopens skärmen utgör mittsektionen med en kartongskärm med plastficka på varje sida.
Pix plz!Zadrith;n101463 said:Jag har konstruerat en spelledarskärm med tre sektioner som jag kan fästa på min laptop så att laptopens skärmen utgör mittsektionen med en kartongskärm med plastficka på varje sida.
Så du brukar spela med någon sorts samberättarstil som saknar förberedda moment?Krille;n101467 said:Har man saker som ska komma så skapar man inte en ståry ihop.
Är mitt uppe i en flytt så den ligger nerpackad i en flyttlåda, men jag ska återkomma med en bild när den är återfunnenDeBracy;n101469 said:Pix plz!
Det finns förberedda moment, men de hemlighålls tillräckligt mycket av punkt 1 och 2. Jag förutsätter att mina spelare är vuxna människor som vet huruvida de vill ha spoilers eller inte.Mutanten;n101470 said:Så du brukar spela med någon sorts samberättarstil som saknar förberedda moment?
Detta är en anledning till att jag fundear på att använda Mythic Game Master Emulator när jag spelleder. Den hjälper mig att överraska både mig själv och spelarna.Krille;n101473 said:Dessutom är jag med, och jag vill också bli överraskad.