Nekromanti Skapa vapen och ammo...

Blasphemy

Swashbuckler
Jag har en smärre undran...

Finns det regler i neotech offensiv för hur man skapar vapen och ammo. Och således kan räkna ut på kulans kaliber, krutladdning och tjosan hur mycket skada den gör samt hur räckvidden blir (där även vapnents pipa spelar stor roll).

Spelade nämligen GURPS och i boken GURPS vehicles fanns det tabeller där man kunde skapa egna vapen och så.
Nu är det ju så att om man har Offensiv så finns det massor med vapen men jag tänkte köra i Mutant Chronicles spelvärld...

Och annars. finns det nått bra sätt att räkna ut det.

PAX

Jordisk Äventyrare
Hur Neogames har gjort vet jag inte men....

Köp någon årsutgivning av Gun&Ammo där du oftast kan hitta ballistiska data för olika kalibrar.

Använd utgångshastighet och/eller utgångsenergi för kulan samt dess vikt i grain för att skapa dig en egen skadeskala.

Räckvidden kan du skapa med hjälp av energi, kulvikt och piplängd (lämpligen i millimeter).

Jag själv har gjort flera system men sen handlar det också om att anpassa skadorna till det system du vill använda. Att anpassa kalibrar som inte fanns med i N2 var mycket enkelt. Jag jämförde bara energi och kulvikter samt höftade till lite. Variationerna blir inte stora på skadorna mellan olika kalibrar i samma storlek.

/Patrik

krazhnaya

Veteran
det lättaste blir väll ändå att ta data från ett befintligt vapen o bara ändra lite på... du behöver ju inte skapa ett helt nytt vapen och en ny kaliber helt från scratch

PAX

Jordisk Äventyrare
När jag gjorde nya vapen till N2 så var det vapen och kalibrar som inte var med i spelet.