Nekromanti Skapelser bortom din kontroll

Rickard

Urverk speldesign
  • När jag började köra
  • Ibland när ett spelmöte har blivit riktigt lyckat med fisktanken, tack vare att spelarna, rollpersonerna, scenariot och jag klickade, så har det känts som om jag inte har haft kontroll över scenariot, utan det istället har spelat sig självt. Av vad jag har förstått kan även författare få den känslan, när personerna i boken har fått ett eget liv.
  • När jag skapade
  • När jag skapade

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
  • SLP's med tydliga mål och tydliga sätt som de jobbar mot dessa. De gör att man lätt hamnar i situationer där man inser att det bara finns en utgång på en situation, exempelvis så anföll min spelare en ancillas resurser av mistag senast vi spelade vampire. Ancillan i fråga är paranoid, ser konspirationer runt varje hörn och jobbar aktivt för att vissa dessa för världen. Jag hade inget annat val än att låta denna börja hårdbevaka spelarna, med intentionen att tjalla för vem som nu ville lyssna.
  • Tydliga mål för spelarna.
  • En story med en start och ett slut och inte så mycket därimellan. Det gör så att det går att ta ut svängarna och faktiskt låta storyn få sitt eget lilla liv.