Nekromanti Skeery, skeery flickor från helvetet... [länk]

Rising

Vila i frid
[länk] = varningsmärkning för att tala om att inlägget inte har ett särskilt stort läsvärde i sig.

---

Att barn är något av det läskigaste som finns, det är allmänt känt, men jag tror inte jag sett några som är så oerhört asläbbiga som dessa. Uppenbarligen är sidan någon sorts tävlingssida där föräldrar skickar in foton (ofta rätt hårt fotoredigerade) på sina döttrar, men jag är nära på att kalla shenanigans, då det nästan är för fuckat för att vara sant.

Den här bilden är exempelvis bara för mycket: Om det verkligen var en tävling så skulle ju föräldrarna ha utgått från en bild där barnet log. Som psykotisk skräckvarelse är hon däremot perfekt.

Å så skrämmer den här djäveln (och framförallt fotoredigeringen i sig) livet ur mig:

Huga!

Nå, med det sagt; tycker ni också att dessa barn är skitläskiga, och vad tror ni då det beror på? (Det är ju en grej att bli rädd för föräldrarna som spökar ut sina barn på det här viset, men visst är själva barnen i sig otäcka också?) Fungerar den här skräcken i skräckrollspel, eller är den alltför visuell för att kunna återges i det muntliga mediet?

Storuggla

Champion
Shit! Det där var ju äckligt. Jag tror det var ögonen i kombo med munnen som gjorde det och sen den uppenbara avsaknaden av liv eller glädje. Inga skönhetsfläckar eller ens... argh. Sanityloss.

Storuggla, mumlar mango

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Är det verkligen riktiga barn och inte ovanligt läskiga dockor - dockor av den typen som reser sig ur docksängen mitt i natten, smyger ner till köket, tar den stora köttkniven, smyger in i ägarinnans rum och styckar henne medan den säger "mamma, mamma!" med entonig röst?

/tobias

Gordeg

Hero
I tidigare skräcktrådar här har folk lyft fram att en viktig faktor när man vill skapa skräck är att skapa en känsla av att allt inte är normalt. Små subtila avvikelser från det trygga och vardagliga skapar den där krypande känslan av att något är fel. Jag tror att det är det som är grejen med de här tokstajlade barnen - de framställs inte som barn på bilderna utan som pyttesmå vuxna.

Själv tycker jag inte att de där barnen är scary när man plockar fram en bild utan sammanhang, det visar bara hur töntiga deras föräldrar är. Men om man plockar fram en sån här bild för att visa upp en SLP mitt under ett spelmöte blir det en annan sak.

Gordeg

walium

Ganska töntig, faktiskt
Fy fan vilka läskiga ungar, plastigare får man leta länge efter. Men jag undrar nog om inte det egentligen är deras föräldrar som är allra läskigast ändå. Vilken sorts människor klär upp sin dotter som en liten docka och tar bilder av dem som de sedan ytterligare redigerar i något bildbehandlingsprogram för att slutligen skicka hela kalaset till någon slemmig sida på nätet?

Men en fråga som osökt kommer upp är hur du snubblade över den här sidan till att börja med?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Sentänkt kommentar

Hur fan kunde ungen som är på bilden precis ovanför den animerade ängeln vinna? Den ser ju ut som en riktig levande människa och inte en plastdocka som just gått med i Livets Ord.

För att vara lite OnTopic: Barn borde fungera utmärkt som skrämselmaskiner även om man inte kan visa hur otäcka de ser ut. Det klassiska är att låta dem vara de enda som ser det övernaturliga, men att de inte är rädda för det, utan ser det som det mest självklara i världen. Sedan står de och ser på helt känslolöst medan deras monsterlekkamrater slaktar föräldrarna.

/tobias

Johan K

Gammal & dryg
Men va´f*n...

Huga !
De där bilderna var lite läbbiga ja !
De där ögonen var nog bland det läbbigaste jag sett.. Snacka om stirrande lick.... :gremshocked:

/ Johan K, som nästan få kalla kårar av bilderna...

Selly

Level 5 Laser Lotus
Re: The horror.... the horror.... the horror...

”*ryser* är det helt säkert de där bilderna inte är manipulerade på något sätt??”

Tja, Riz skrev ju: ”Uppenbarligen är sidan någon sorts tävlingssida där föräldrar skickar in foton (ofta rätt hårt fotoredigerade) på sina döttrar, men jag är nära på att kalla shenanigans, då det nästan är för fuckat för att vara sant.” (min emfas); så nej, det är inte säkert alls att de inte är manipulerade. ^_~

Basenanji

Postd20modernist
Hey, NU är det Kult på riktigt!

Alltså, jag fattar att de var läbbiga men det jobbiga är att det bara blir 404 av länkarna.
Jag kan alltså inte se vad ni har sett.

Å nu när jag bara kan läsa vad ni andra tycker om bilderna blir jag skitskraj!

Varför får inte de där bilderna visas förresten? För jag antar att: "This site may have been removed due to a violation of the FreeServers "Acceptable Use Policy". " nog ligger bakom försvinnandet.

Uschiamej.

---

Apropos barn och skräck; kort nu jag har inte riktigt tid att lägga ut texten.

-Barn skrämmer oss därför att vi inte förstår oss på dem.
-Vi blir skrämda av att se barn i skräck då vi anser att de är oskyldiga och inte riktigt hör hemma i tex skräckfilmer.
-När rollerna kastas om (barn beter sig som vuxna eller tvärtom) blir vi än mer osäkra vilket ger skräckeffekten.

Barn i skräckrollspel, en liten kort idé:
Om barnen är SLP får de gärna vara en blkandning av hot och hjälp. Barnen kan ju vara så där barnsligt irrationella. Om de både bär på viktiga ledtrådar och inre demoner, blir det en juste spänning mellan att våga ta reda på ledtrådar utan att väcka för mycket ångest.

/Basenanji

Selly

Level 5 Laser Lotus
Re: Hey, NU är det Kult på riktigt!

”Jag kan alltså inte se vad ni har sett.”

Googlade, och hittade den här sidan, där någon bloggare lagt upp två av bilderna på sitt eget webspace. De tu som synes där är dock inte samma som Riz inkluderade i sitt inlägg, om det nu spelar någon roll. Nu har du ett par smakprov av den allmänna stilen i vart fall. Sweet nightmares. ^_~

G

Guest

Guest
Re: Hey, NU är det Kult på riktigt![OT]

Om jag får säga mitt så var nog 404 mer creepy, men det kanske är för att vissa saker gjorde des så uppenbart shoppat, näsa öron och även handen på den ena bilden, men det kanske inte gällde de andra bilderna, men visst majoriteten verkar inte kunna se sånt, folk trodde att det var en orginalbild när jag ioförsig nogrant klistrat på en polares ansikte på en porrmodell, givetvis hade de personerna dock inte sett honom i verkligheten.
Att göra ett barns ansikte mer vuxet är inte så svårt, men att göra ett vuxet mer barnalikt har jag aldrig lyckats med.