Nekromanti [Skellefteå] Söker spelare

Gabriel

Veteran
Hej
Vi söker spelare för en grupp som kör en blandning av små äventyr och längre kampanjer i en ganska realistisk fantasy-värld som har mycket historia och är väluvecklad (erebaltor.se).

Regelsystemet som används är Drakar och Demoner (före trudvang) med ganska mycket husregler så allt material är gratis och finns som pdf. Grundregeln är 'tycker SL att det är rimligt?'.

Vi har kört kampanjer i stil som 'legoknekt kompaniet Trumman spiller blod och både bekämpar onda besvärjare men även begår illdåd över tre kontinenter' och 'lärjungar på magikerakademin med tidsskutt så man får växa upp med sin rollperson' men även lösare serier av små äventyr. SL för online/illustrerad blog över kampanjer och äventyr.

Vad vi letar efter?

MÅSTE:
  • Du kan kontrollera ditt ego och är en 'god förlorare' när det behövs.
  • Du kan tänka in dig i situationen hos de spelare som har jobb, barn och annat - dvs om du har mycket fritid så begrip att vi måste få in så mycket som möjligt på några timmar så planering och lite mötesdisciplin är vitalt.
BONUS:
  • Du är vuxen
  • Du har ingen erfarenhet av spelsystemet eller att spela rollspel (man lär sig snabbt och en del första gångs spelare blir glada fanatiker)
  • Du är kvinna (vi har en kvinnlig spelare, så du blir inte ensam)

Om jag inte svarar tillräckligt snabbt på detta forum, skicka ett PM till Gabriel på erebaltor.se.
OBS, vi startar inte upp exakt nu utan vi försöker träffas och skaka tass. Spelmöten organiseras med ex Doodle, dvs inte en fast dag i veckan.

luddwig

Lawful evil
Kul initiativ. Jag har själv ingen tid över, åtminstone inte de närmaste månaderna, men hojta till om det inte löser sig så kan jag dra i några trådar.

Gabriel

Veteran
luddwig;n238136 said:
Kul initiativ. Jag har själv ingen tid över, åtminstone inte de närmaste månaderna, men hojta till om det inte löser sig så kan jag dra i några trådar.
Tackar. Inget att hända på ett tag, vi har ingenstans att bo atm! Well well.

Kan fika eller luncha i Skellefteå om du vill skaka tass och få ett grepp om vem jag är.

luddwig

Lawful evil
Så ni är på väg att flytta hit?

Äta bör man. Lunchade passar nog bäst för mig. Skicka mig ett PM när du har ett bra läge.

Emmiloppan

Veteran
Hej! Jag skulle vara intresserad men bor i Växjö och kan därför bara spela över nätet. Jag har spelat d&d nu i nästan två år men skulle gärna vilja prova något annat spel. :)