Nekromanti Skeppskampanj - Tips?

Mundo

Myrmidon
Tjena!
Ska ge mig på en enmanna kampanj med en vän till mig som ska spela en kapten på ett cirafeliskt handelsfartyg, tillhörande ett av de större handelshusen.

Vi har precis gjort karaktären och senare i nästa vecka ska vi ge oss på att göra skeppet med hjälp av reglerna i Sjöfarare och Pirater.
Karaktären blev en kvinnlig steril alkoholist nymfoman (ni vet, precis som alla andra Eon karaktärer) så jag tror det här kan bli hur roligt som helst.

Är det någon av er som använt er av sjöfarare och pirater boken? Har ni några tips på era kampanjer? Något att fundera på, något att undvika eller något som jag bara absolut måste testa?

Alla tankar och idéer välkomnas, extra mycket dem som har med äventyrsuppslag att göra!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Har tyvärr inte så mycket tips att komma med. Men om du tänker låta reglerna styra hur långt skeppet kommer per dag så bör du sätta dig in i reglerna för runt segling samt så bör du skriva ut sjökorten så att du som sl lättare kan hålla reda på var skeppet befinner sig. Detta eftersom skeppet inte alltid kommer vara på rätt kurs.

Du bör ha en hyfsat sammanhålle besättning till en början, för annars kan kampanjen ta slut väldigt fort. Detta problem uppstod för mig, fast då hade jag fler än en spelare och dessa hade lite olika bakgund och det tog inte allt för lång tid innan de började bråka och tjaffsa för att tillslut ta till vapen och försöka döda varandra.

Om du vill ha lite extra krydda så kan du alltid låta spelaren jobba för det handelshus som är knutet till Thalamur och ju längre tiden löper så får spelaren konstigare och konstigare uppdrag/laster att frakta och förhoppningsvis tvingar du spelaren att ifråga sätta vem spelaren ska vara lojal mot, handelshuset eller nationen.

RasmusL

Champion
Händelser och karaktärer, inte skrivna äventyr. Plattform, grundproblem, trianglar, relationskarta.