Hej.
(se längst ner för frågan)
Efter att ha konsulterat de flesta eonböckerna som skulle kunna ge någon som helst inblick i hur stora skeppsvarven i mundana är så står jag fortfarande på noll.
tex.
varvet i aliana är ca 150*100 m stort.
myndars varv är ca 50*50m stort
varvet i remnsney är sjukt stort typ 150*50 med runt 10 pirar dessutom eller vad nu det skall föeställa
dessa sifror säger mig ingenting .
I sjöfrare och pirater står det att det tar Dräktighet plus längd i meter antal dagar att bygga ett skepp. Det säger ingenting om hur många skepp ett varv av olika storlek kan bygga samtidigt.
Men då min google-fu som vanligt har svikit mig.
Hur många skepp kan ett varv bygga samtidigt?
Gärna länkar till medeltidssidor om skeppsbygge/varvstorlek.
Då jag planerar att köra denna kampanj över flera år så kommer det vara av stort intresse att veta.
(se längst ner för frågan)
Efter att ha konsulterat de flesta eonböckerna som skulle kunna ge någon som helst inblick i hur stora skeppsvarven i mundana är så står jag fortfarande på noll.
tex.
varvet i aliana är ca 150*100 m stort.
myndars varv är ca 50*50m stort
varvet i remnsney är sjukt stort typ 150*50 med runt 10 pirar dessutom eller vad nu det skall föeställa
dessa sifror säger mig ingenting .
I sjöfrare och pirater står det att det tar Dräktighet plus längd i meter antal dagar att bygga ett skepp. Det säger ingenting om hur många skepp ett varv av olika storlek kan bygga samtidigt.
Men då min google-fu som vanligt har svikit mig.
Hur många skepp kan ett varv bygga samtidigt?
Gärna länkar till medeltidssidor om skeppsbygge/varvstorlek.
Då jag planerar att köra denna kampanj över flera år så kommer det vara av stort intresse att veta.