Re: Medellivslängd (OT)
Vet om det men jag syftade på att man nu hade bevis för det och att det verkar som att detv vanliga någorlunda medveta ofrälset vet om det och är säkra på det...Kyrkans syn på universium och mundanas syn håller jag med om att den är som den var på jorden. Men som sagt i mundana så VET folk att jorden är rund iallafall. inte bara gissar.
En till sak. Absinthe, så härligt och så eon. gillar att dom drack det i radh kamra.
"Världsomsegling(dvs vetskap om att världen faktiskt är rund)"
Nitpick: att jorden var rund var allmänt känt bland akademiker sedan antiken, och det ifrågasattes egentligen inte. Det som däremot var kontroversiellt var jordens position i universum, där kyrkan hävdade att jorden låg i centrum (inte för att den var särskilt bra, utan för att den var den mest fallna himlakroppen, och därmed längst från Gud). Detta verkar motsvara världsbilden i Mundana.
Vet om det men jag syftade på att man nu hade bevis för det och att det verkar som att detv vanliga någorlunda medveta ofrälset vet om det och är säkra på det...Kyrkans syn på universium och mundanas syn håller jag med om att den är som den var på jorden. Men som sagt i mundana så VET folk att jorden är rund iallafall. inte bara gissar.
En till sak. Absinthe, så härligt och så eon. gillar att dom drack det i radh kamra.