Nekromanti Skicka in rollspel?

Dranolir

Veteran
Hur gör jag när jag ska skicka in ett rollspel till www.rollspel.nu? Jag har inte Abode Acrobat så jag kan inte skapa PDF-filer. Ska jag då göra så att jag helt enkelt bara skickar rollspelet till sidan via mejl? I så fall, vilken mejladress skickar jag det till?

Gardener

Champion
Tack för att du hjälper till att svara.

Det jag har att tillägga är att man inte behöver skicka in rollspelen som pdf utan det går bra att skicka dem som en word-fil eller liknande.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Finns det någon begränsning på hur stora filer ni kan ta emot? Jag har gjort två försök att skicka den nya versionen av Millennium. Den första fick jag i retur två gånger, en gång efter 5 timmar och en gång efter 5 dagar. Den andra fick jag i retur nyss, efter fyra timmars oförmåga att leverera. (Filen var 2,3 MB.)
...men det är klart, det kan ju vara i min ände det inte fungerar...

/tobias

Krille

Super Moderator
"Finns det någon begränsning på hur stora filer ni kan ta emot? Jag har gjort två försök att skicka den nya versionen av Millennium. Den första fick jag i retur två gånger, en gång efter 5 timmar och en gång efter 5 dagar. Den andra fick jag i retur nyss, efter fyra timmars oförmåga att leverera. (Filen var 2,3 MB.)"

Kan bero på att någon mailserver mellan dig och wrnu inte tycker om så stora mail.

Gardener

Champion
Som krille säger kan felet ligga någon helt annan stans, tillåter till exempel din leverantör att du skickar så stora mail? Många gör nämligen inte det. Vår mailserver tillåter närmare 10 MB stora mail.

Vi har dock fått in Millennium, så det kan vara så att det är någon av mottagarnas mail-konto som inte tillåter så stora mail. Förutom mig så är det ett par till som får mailen till rollspel@rollspel.nu och det kan ju hänt något hos någon av dem.

Sen ska jag försöka se till att vi får upp en anonym ftp för att göra det enkelt att ladda upp stora filer till oss, men tyvärr ligger det en bit ner på todo-listan.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag ska uppenbarligen läsa även mina felmeddelanden lite noggrannare.
Om det är av intresse så är det här den informationsbärande biten:

----- The following addresses had transient non-fatal errors -----
alexander.gyhlesten@zabulus.nu
(expanded from: rollspel@rollspel.nu)

Jag lovar att läsa på bättre nästa gång! /images/icons/smile.gif

/tobias

Sadaigh

Swordsman
Skickade/ Skickar du med hotmail eller något annat. För med ICQ Webmail kan du skicka närmare 3 mb. Olika sorters mail, har olika gränser på vad du kan skicka...!

Gardener

Champion
Ja, det är inte alltid så lätt att se, eller att veta att adressen går till flera mottagare. Ska nog ta bort Alexander från den listan, eller iaf leta upp nya adressen.