Nekromanti Skicka med UPS?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag ska returnera en grej jag köpte från bondfångarna Pixmania. De vill att jag ska skicka med UPS till frankrike. Visst; de betala frakten och allting, och jag behöver bara skriva ut fraktsedel och skicka. Ska boka kostnadsfri upphämtning någon vardag.

Vänta nu... Vardag?

Jag jobbar mellan 0800 och omkring 16 varje dag, och har två timmars pendling enkel resa. Jag är alltså borta från hemmet mellan c:a 05:30 och 18:30 varje dag. Det blir med andra ord oerhört jävla svårt för mig att hitta en vardag då jag kan sitta hemma och vänta på UPS.

Så: Just nu har jag två alternativ:

1) hitta ett annat sätt att skicka paketet.
2) hoppas att de accepterar att jag inte skickar förrän kring den 20:e december, vilket är min första lediga dag på jullovet.

Så; jag tänkte se om forumet har några UPS-skolade typer som känner för att ge mig en hand. Vilka sätt finns det att lämna in paket till UPS? Finns det något sätt som skulle funka för mig? Spelar det nån roll hur jag lämnar in det?

Finns det kontor där man bara kan traska in och tycks "hej, det här ska skickas"?
Finns det nåt sätt att posta till UPS med vanliga posten?
Nåt kontor som har helg- eller kvällsöppet?

Jocke

Man med skägg
Den enklaste lösningen borde ju vara att buda från jobbet, men det kanse du inte har möjlighet till.

Jag har inte budat något själv men jobbat på arbetsplattser där det både i jobbet och privat budats saker hejdlöst.

Även på lite kännsligare arbetsplatser som larmcentralen där jag jobbar på nu brukar det gå att ordnam med att nån annan (typ repan) får ringa ut en när budkillen kommer.

Jag upplever att arbetsgivare inte har nått problm med detta överlag, även om jag personligen skulle ha det om jag var chef.

Dilandau

Myrmidon
Då få gånger jag har haft oturen att ha med UPS att göra så gör jag det alltid från min jobbadress.

Om försändelsen inte är jättestor kanske du kan ta med den till jobbet skicka därifrån?

För övrigt vill jag veta vad Pixmania gjort för att bli kallade bondfångare!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Magnus Edlund said:
För övrigt vill jag veta vad Pixmania gjort för att bli kallade bondfångare!
Mest handlar det om en allmän... vad ska man säga, "billighet". Det känns lagom seriöst med typ trasiga länkar på supportsidan, motsägelsefull information från vad som utger sig för att vara "samma person" (=en inscannad underskrift och generiskt namn står längs ner på alla supportmeddelanden...) etc.