Nekromanti Skickligast krigare????

The_shadow

Warrior
Vilken ras är generellt sett skickligast krigare?????
Hur faaan spelar man en blind tjuv?????
vilket vapen gör MINST i skada????
var ska man sikta för att inte döda fienden så fort???? (jag brukar bara träffa armarna men då slutar ju motståndaren slåss)/images/icons/dragon.gif

Om fienden finns framför dig så se åt sidorna.

Baron Marak

Swordsman
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

<hr></blockquote>

Gåspenna har jag för mig. S-3 i skada.

Arvid

Warrior
"Vilken ras är generellt sett skickligast krigare?????"

Skickligast: Kraggbarbarer och Frakk. De är de raser som har mest erfarenhet av strid. Dessutom har en överväldande del av populationen inom de nämnda raserna en roll som krigare i deras samhällen.

Bästa: Antagligen Ghor- eller Roghandvärgar då de har bra utrustning. I Frakks och Kraggbarbarernas samhällen så har man dock en större andel krigare. Alver duger väl också.

DAKRilla

Hero
Glöm inte misslorna! Dom är så söta så ingen kan understå sej att attackera dem. Dessutom så behöver dom bara säga något spydigt till sina motståndare så börjar de skratta och blir därmed lätta offer. HA!

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Svar på frågor

Vilken ras är generellt sett skickligast krigare?
Likgiltigt. Egentligen en fråga om vilken stridskonst som karaktären i fråga har tillgång till. Min erfarenhet säger mig dock att månghundraåriga alviska vapenmästare brukar kicka ärsle.

Hur faaan spelar man en blind tjuv?
Med lite fantasi och SLs goda vilja ? /images/icons/grin.gif

vilket vapen gör MINST i skada?
I Krigarens väg har dom listat Gûrd som vapen, har givetvis ett ganska högt STY krav, men den göra ingen extra skada utöver din krosskada.

var ska man sikta för att inte döda fienden så fort?
På eventuell rustning, skölden brukar också låta motståndaren leva. Annars är armar och ben inte särskillt dödligt, om man jämför med mage, bröstkorg och huvud.

Om du är ute för att göra lite skada på dina motståndare så kan jag rekommendera träningssvärd.

Sabelkatten

Swordsman
Vilken ras är generellt sett skickligast krigare?????

Bäst på att slåss eller bäst soldat? Det är stor skillnad.

Bäst på att slåss skulle jag rösta på Kraggbarbarer, Frakk-tiraker, vapenmästare från nästan vilken (civiliserad) ras som helst, Kamorianer eller något av nomadfolken från stäpperna i norr.

Bäst soldater är nog Dvärgar, människor från någon av de större krigiska nationerna, Thism-alver och möjligen stäppnomader.

Hur faaan spelar man en blind tjuv?????

Det gör man inte gärna.../images/icons/grin.gif

Allvarligt, exemplen som (vem det nu var) gav (inbrottstjuv eller tiggare/ficktjuv) var ganska bra. Det viktigaste är att man har en kumpan som kan se.

var ska man sikta för att inte döda fienden så fort???? (jag brukar bara träffa armarna men då slutar ju motståndaren slåss)

På båda frågorna kan man nog säga (med) små krossvapen. Nävarna brukar fungera utmärkt, flatsidan på ett svärd likaså.

Lelldorin kan jag, av erfarenhet, säga är ett kasst vapen om man vill ta fångar (hoppsan, extraskada. I hjärtat. "SL, vi behöver en ny motståndare..." /images/icons/doh.gif).

/Henrik

Darkly Noom

Veteran
Alver på avstånd Siktar som gudar och gör assont
Dvärgar i närstrid Tål en hel del
Tiraker i bärserk Stora och arga
Misslor som skölar

Darkly

Ratigan

Veteran
lite skada men snärjd

Testa och anvånd ett nät. vet att det ej finns regler men om din sl är driftig så kan han säckert komma på nån bra regel./images/icons/grin.gif

Nero_UBBT

Warrior
Bäst soldater...

Beror väl på terrängen antar jag, men...
I bergen:
Dvärgarna såklart. Och kragg kanske.

I öknen:
De momolanska ökenkrigarna bör man passa sig för. En mûhadinsabel bör man också passa sig för. Tosh med förgiftade pilar möjligtvis.

Till sjöss:
Se upp för Bazirkpiraterna, Cirefalierna och inte minst sabriena.

I skogen:
Se upp för Heneya! Eyrentigrinnorna är inte heller snälla.

Alvdräpe

Veteran
"var ska man sikta för att inte döda fienden så fort????"

I magen med ett stickvapen. Visst dör de, men det går långsamt och är riktigt plågsamt samt underhållande.