Nekromanti Skilnad på DoD version 6

Schnema

Veteran
Är det någon större skilnad ,och i sådanafall vad, på DoD version 6 än de föregående versionern?. Jag vet inte vilken version jag har nu men den är ganska gammal. Jag har inte spelat rollspel så länge så jag är lite av en rokie på ämnet. Men är det någon idé att köpa den för en nybörjare?

Count

Warrior
Kanske lite mer hjälp...

Jo det är så här.

DoD 6.0 så har man skippat alla 21 FV:n [man kan komma upp i dessa nivåer men inte lika lätt] och istället lagt in låga FV:n [detta kan man tycka är tråkigt men det är inte mycke att göra åt. Personligen så gillar jag det].
Nu när man har så låga värden kan man ju tro att man misslyckas hela tiden men så är icke fallet. I DoD 6.0 så slår man endast på färdigheterna när det är något "utöver det extra" och annars så annvänder man grundegenskaperna. Mycket bra system om ni frågar mig, jag vill inte ha nått oändlighets inlägg om detta. Jag sa bara vad jag tyckte inget annat.

Okej. Det var färdigheterna.

Magin är kusligt bra och världen kan nog inte bli bättre.

Så det var allt jag hade att säja. Hoppas att det hjälpte.

[en som vet hur j**la jobbigt det kan vara att söka i all oändlighet]

MvH Martin

Runde Rolf

Swordsman
Re: Kanske lite mer hjälp...

Kul när alla berömmer världen... vad vet ni igentligen om den? Nu är detta inlägg inte bara riktat mot Count utan mot alla er som berömmer Trudvang. Jag gillar känslan, ideerna ja allt men jag tänker inte säga att jag älskar världen föränn jag vet mer om den.

En hjälte väljer inte sitt öde, ödet väljer honom.

Count

Warrior
poäng...

Det du säjer är ju glasklart, jag har inte en aning om världen i och med att man inte sett något av den. Men däremot så tycker jag att det jag sett av den alla de saker som jag uppsnappat [så som kännslan och stilen i världen] gör mig förtjust att vilja spela i den. Jag kan dock INTE säja att jag "älskar" det i och med att jag [som jag sa] inte vet så mycket om den.

Men alla måste ju hålla med om att det ser lovande ut.

MvH Martin

Henning

Veteran
Jag tycker att DoD6 är ett bra nybörjarrollspel. Det är enkelt att förstå samt göra en karaktär. Det här är det bästa DoD spelet som jag har spelat. Hittils har jag bara spelat DoD5 och DoD6.
Det är ett av de bästa köpen då du är nybörjare.

Hasse

Hero
Glöm inte...

Att numera finns det religionsregler och möjlighet att spela präst, vilket inte fanns med i gamla versioner av DoD.

Kan vara bra att påpeka att DoD numera är levelbaserat men att inte får poäng genom att döda varelser utan genom rollspel.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd