Mogger
Hipsteranka
I klassiska tradspel (som vi dessvärre spelar ganska ofta) är alla regler skrivna utifrån vad som händer när man gör något. Alltså när en enskild person försöker åstadkomma något. Och när det kommer till strid så följer vi varje kula, varje svärdshugg och vi följer dem genom pansar, in i kroppen och vi tar reda på exakt vilken skada vapnen tillfogar där inne. Det säger sig självt att om man ska rollspela en strid med fler än 4-5 inblandade som alla ska hugga eller skjuta så blir det en jävla massa fokus på kulans bana mot sitt mål och vad den coola snubben som skjuter egentligen gör eller vill göra är inte så intressant.
Well, mycket av det här har en massa coola spel löst, men mitt problem är att jag inte spelar de spelen just nu. Jag spelar Western.
Min fråga då. Kan man behålla en gritty blow-by-blow-känsla i en större strid utan att förlora tempo, i vanliga tradspel?
Ps. Ja, jag har svårt att prata om tradspel utan att låta lite av min frustration lysa igenom, men försök att ignorera det.
Well, mycket av det här har en massa coola spel löst, men mitt problem är att jag inte spelar de spelen just nu. Jag spelar Western.
Min fråga då. Kan man behålla en gritty blow-by-blow-känsla i en större strid utan att förlora tempo, i vanliga tradspel?
Ps. Ja, jag har svårt att prata om tradspel utan att låta lite av min frustration lysa igenom, men försök att ignorera det.