Nekromanti Skiss away

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Rensade skissblocket. Här är de som jag är mer nöjd med, än allt det andra som mest är klotter.

... Mja, Gandalfgubben är inte Ian. Det skulle bli Ian, men jag tappade bort mig vid näsan och gav fan i det. :gremsmirk:
 

Attachments

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Med spjutfiluren är du verkligen något på spåren. Strunta i "fint" och jobba på svärtan.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,954
Gandalfgubben är bra, och det ser faktiskt ut som Ian. Det är en fin blyertsteckning som jag tycker du ska utveckla. Området runt munnen ser lite ofärdigt ut, och valörskalan kan du förfina ytterligare.

Du behöver jobba på att rita händer, för just nu ser det ut som att flera av gubbarna har fruktansvärt krossade och vanställda sådana. Rita av dina egna händer för att öva, både med höger och vänster hand.
Min illustrationslärare som är från staterna berättade att animationsstudenterna där lägger ungefär ett år på händer. Allt från att studera anatomi till att rita dem.

Jag tycker att du kan jobba mer på anatomin. Använder du referenser? Många av de ställningar som du ritar människokroppen i känns onaturliga. Prova att själv, inför spegeln, försöka inta den kroppsställning du ritat av. Känns det onaturligt (eller omöjligt) så ser det onaturligt eller fel ut.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Gandalfgubben är bra, och det ser faktiskt ut som Ian. Det är en fin blyertsteckning som jag tycker du ska utveckla. Området runt munnen ser lite ofärdigt ut, och valörskalan kan du förfina ytterligare.
Åh, tack. =) Mja, munnar är som händer och fötter, rena helvetet.

Du behöver jobba på att rita händer, för just nu ser det ut som att flera av gubbarna har fruktansvärt krossade och vanställda sådana. Rita av dina egna händer för att öva, både med höger och vänster hand.
Min illustrationslärare som är från staterna berättade att animationsstudenterna där lägger ungefär ett år på händer. Allt från att studera anatomi till att rita dem.
Håller med fullständigt. Ja, min händer brukar bli en degklump med en samling korvar på. Men jag jobbar på det, me promise. Det ska förbättras. Bra hur som haver att folk uppmärksammar och understryker. Jag är evigt tacksam för sådant.

Jag tycker att du kan jobba mer på anatomin. Använder du referenser? Många av de ställningar som du ritar människokroppen i känns onaturliga. Prova att själv, inför spegeln, försöka inta den kroppsställning du ritat av. Känns det onaturligt (eller omöjligt) så ser det onaturligt eller fel ut.
Yeup. Försöker. Längesedan jag hade förmånen att ta krokilektioner nu men jag försöker iaf kolla på den del referenser ibland. Ska man leta fram min da Vinci bok på ämnet igen.
Kort och gott, referenser används ibland. Dock brukar jag vara dum och glömsk och vara mer noggrann med en del föremål - som legionärens hjälm, än kroppen. Point taken though, bra påminnelse.
Det sistnämnda, spegeln, är ett bra tips som jag alltför ofta skippar av ren lathet. Ska försöka bli bättre på det.
 
Top