Nekromanti Skiss för Age of Adventure-box

Caligo

Swashbuckler
Fixade iordning en temporär layout och illustration till boxen för Age of Adventure (mitt nya brädspel).

Attachments

Caligo

Swashbuckler
Antemannen said:
När kommer vi få se en bild på själva spelet ? :gremwink:
Vill du testspela så kan det nog arrangeras :gremsmile:

Jag var ganska nöjd med loggan tills nu - tänker att den inte matchar riktigt.

Illustrationen/bilden var egentligen tänkt som en skiss för en illustratör men den kanske funkar med lite mer jobb?

Max Raven

T12-kultist
Kanske.

Jag är iofs inte någon som har någon stor grafisk ådra, men det känns som att den i så fall kanske skulle behöva vara mer sammanhängande i färg, alternativt snyggare texturer - för den känns lite gyttrig nu, som att man klippt ihop från en tidning, fast 3D-versionen av det då.

Vad gäller loggan förmodar jag att du redan har fått en del inspiration. Kör med vad du tycker känns rätt. :gremsmile:

Caligo

Swashbuckler
Max Raven said:
Kanske.

Jag är iofs inte någon som har någon stor grafisk ådra, men det känns som att den i så fall kanske skulle behöva vara mer sammanhängande i färg, alternativt snyggare texturer - för den känns lite gyttrig nu, som att man klippt ihop från en tidning, fast 3D-versionen av det då.

Vad gäller loggan förmodar jag att du redan har fått en del inspiration. Kör med vad du tycker känns rätt. :gremsmile:
Tack för kommentaren! Lite som jag tänkte också om bilden - men det är svårt att se objektivt när man suttit några timmar i photoshop :gremsmile:
Det blir nog att skicka iväg till illustratören som inspirationsbild. För viktig bild för att chansa.

Loggan kommer jag nog behålla i stort sett som den är men köra en liten uppdatering.

Caligo

Swashbuckler
Hmm.. vill inte ge upp riktigt än... en liten quick fix. Tror att det blir mycket bättre genom att skippa Petra.

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Caligo said:
Hmm.. vill inte ge upp riktigt än... en liten quick fix. Tror att det blir mycket bättre genom att skippa Petra.

Hmmm... Något stör mig med logotyptextens vinklar. Det känns som att den lutar mer åt vänster på vänstersidan och sedan är typ rak på högersidan. Nån form av gradvid förändring? Det hade kanske isf funkat bättre om texten varit mer "böjd", dvs att dess baslinje varit en kurva...

Vad är det för typsnitt du skrivit loggan i? SKulle inte något mer typ sånt här funka bättre?

Caligo

Swashbuckler
krank said:
Caligo said:

Hmmm... Något stör mig med logotyptextens vinklar. Det känns som att den lutar mer åt vänster på vänstersidan och sedan är typ rak på högersidan. Nån form av gradvid förändring? Det hade kanske isf funkat bättre om texten varit mer "böjd", dvs att dess baslinje varit en kurva...

Vad är det för typsnitt du skrivit loggan i? SKulle inte något mer typ sånt här funka bättre?
Jo... "Age" lutar mer än "Adventure" och det ser inte bra ut. Håller även med dig om teckensnittet. Skall kolla in något mer passande. Jag vill inte kopiera Indiana Jones-loggan rakt av - tror inte det är så lyckat :gremsmile:

Tack för kommentaren!

Per Folmer

Swordsman
Hej!

Riktigt jäkla rolig box-art!
Ger verkligen ett sken av "sensation här!" :gremlaugh:
Det är detta jag tycker är så skoj med rollspelare,
det finns alltid massvis med trender och idéer.
Bra bra!

krank

Går ondskans ärenden
Caligo said:
Jo... "Age" lutar mer än "Adventure"
Jag upplever dessutom att A:et i Adventure lutar mer än e:et. Eller snarare, A:et verkar luta lätt åt vänster medan e:et verkar luta lätt åt höger. Och eftersom baslinjen är rak så blir det liksom knepigt för ögat...

Caligo

Swashbuckler
krank said:
Caligo said:
Jo... "Age" lutar mer än "Adventure"
Jag upplever dessutom att A:et i Adventure lutar mer än e:et. Eller snarare, A:et verkar luta lätt åt vänster medan e:et verkar luta lätt åt höger. Och eftersom baslinjen är rak så blir det liksom knepigt för ögat...
Ja... jag vred till det lite i Illustrator men det gick nog lite fort. Tanken var att få lite perspektiv på loggan.

krank

Går ondskans ärenden
Caligo said:
Ja... jag vred till det lite i Illustrator men det gick nog lite fort. Tanken var att få lite perspektiv på loggan.
Så att den liksom lutar ut mot betraktaren? Sånt funkar inte så bra tillsammans med vinklad, rak baslinje. Min rekommendation är som sagt att testa att göra baslinjen till mer av en båge...