Vill du testspela så kan det nog arrangerasAntemannen said:När kommer vi få se en bild på själva spelet ?
Tack för kommentaren! Lite som jag tänkte också om bilden - men det är svårt att se objektivt när man suttit några timmar i photoshopMax Raven said:Kanske.
Jag är iofs inte någon som har någon stor grafisk ådra, men det känns som att den i så fall kanske skulle behöva vara mer sammanhängande i färg, alternativt snyggare texturer - för den känns lite gyttrig nu, som att man klippt ihop från en tidning, fast 3D-versionen av det då.
Vad gäller loggan förmodar jag att du redan har fått en del inspiration. Kör med vad du tycker känns rätt.
Caligo said:Hmm.. vill inte ge upp riktigt än... en liten quick fix. Tror att det blir mycket bättre genom att skippa Petra.
Jo... "Age" lutar mer än "Adventure" och det ser inte bra ut. Håller även med dig om teckensnittet. Skall kolla in något mer passande. Jag vill inte kopiera Indiana Jones-loggan rakt av - tror inte det är så lyckatkrank said:Caligo said:Hmm.. vill inte ge upp riktigt än... en liten quick fix. Tror att det blir mycket bättre genom att skippa Petra.
Hmmm... Något stör mig med logotyptextens vinklar. Det känns som att den lutar mer åt vänster på vänstersidan och sedan är typ rak på högersidan. Nån form av gradvid förändring? Det hade kanske isf funkat bättre om texten varit mer "böjd", dvs att dess baslinje varit en kurva...
Vad är det för typsnitt du skrivit loggan i? SKulle inte något mer typ sånt här funka bättre?
Jag upplever dessutom att A:et i Adventure lutar mer än e:et. Eller snarare, A:et verkar luta lätt åt vänster medan e:et verkar luta lätt åt höger. Och eftersom baslinjen är rak så blir det liksom knepigt för ögat...Caligo said:Jo... "Age" lutar mer än "Adventure"
Ja... jag vred till det lite i Illustrator men det gick nog lite fort. Tanken var att få lite perspektiv på loggan.krank said:Jag upplever dessutom att A:et i Adventure lutar mer än e:et. Eller snarare, A:et verkar luta lätt åt vänster medan e:et verkar luta lätt åt höger. Och eftersom baslinjen är rak så blir det liksom knepigt för ögat...Caligo said:Jo... "Age" lutar mer än "Adventure"
Så att den liksom lutar ut mot betraktaren? Sånt funkar inte så bra tillsammans med vinklad, rak baslinje. Min rekommendation är som sagt att testa att göra baslinjen till mer av en båge...Caligo said:Ja... jag vred till det lite i Illustrator men det gick nog lite fort. Tanken var att få lite perspektiv på loggan.