Nekromanti Skitig Realism i Fenix

Du har väl inte missat att senaste numret av Fenix innehåller en artikel om skitig realism i Western? I så fall rekommenderas raskt ett besök till närmaste återförsäljare (spelbutiker, pressbyråer, mm) eller på http://www.åskfågeln.se

I artikeln hittar du en del av våra tankar kring skitig realism i Western och två möjliga kampanjupplägg. Dessutom har vi med några inspirationstips, men tror att ni kan bidra med ännu fler. Vilka böcker, serier och filmer borde varit med?

Don’t be a stranger,

Tove & Anders

slanfan

Hero
Joe Abercrombies Red Country är väl mitt spontana förslag på skitig realism i westernstuk, den är ju iochförsig fantasy med svärd, men ändå.

Jag ska köpa tidning i morgon. Gött!

deusexmatteo

Warrior
No Country for Old men, Blood Meridian och The Road! Skitigt och rått i olika miljöer och tider, men samma känsla och författare. Cormac McCarty äger på skitig realism scenen.

yokowermland

Warrior
Jag sitter på en minikrönika baserad på "Blodets Meridian" med en spagetti twist. Behöver speltestas på min spelgrupp först men jag tror att den är bra. Har haft Tv-serierna "Sons of Anarchy" och "The Shield" som inspiration förutom redan nämnda novell.77

Fan jag längtar efter Western men hatar förhandsbeställningar. Kanske måste beställa i dagarna ändå.

Inkognito

Swordsman
yokowermland;n69626 said:
Jag sitter på en minikrönika baserad på "Blodets Meridian" med en spagetti twist. Behöver speltestas på min spelgrupp först men jag tror att den är bra. Har haft Tv-serierna "Sons of Anarchy" och "The Shield" som inspiration förutom redan nämnda novell.77

Fan jag längtar efter Western men hatar förhandsbeställningar. Kanske måste beställa i dagarna ändå.
Man får pdf-filer på nästan färdiga böcker redan nu om man förbeställer! Enligt mig är dessa pdf i sig värda de 750kr och böckerna sedan en bonus! :) Är ju det väl genomarbetade innehållet man vill åt ändå!

Ditt scenario låter intressant! Är det något du planerar att posta här om speltest faller väl ut i din grupp?