Nekromanti Skoj i hushållet.. ^^

Johan K

Gammal & dryg
Ok, för att skapa llite ev en motpol till vad som är trist i hushållet...
Vad tycker ni är skoj ?

För min del så gilalr jag just att laga mat, faktsikt.. Sedan så är det bara trevligt att ha en egen lya i allmänhet, vet inte så mycket om det tillhötr hushållsgrejen.. Men ändå.. :gremtongue:

Grendel

Warrior
Putsa fönster är kul. Märks stor skillnad eftersom det sker med ganska stora mellanrum. :gremsmirk:

Plocka undan är ganska kul. Också stor skillnad på kort tid. Börjar bli expert på det.

Dammsuga är helt okej. Problemet just nu är att jag måste plocka isär maskinen (för andra gången) då motorn "hoppade ur led" när jag tappade tingesten i golvet. :gremblush:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Laga mat funkar, men det är att gå och småplocka det värsta av röran som jag gör mest och frivilligt. Vet inte om det är för att det är skojigt eller för att jag har konstiga tvångstankar, men gjort blir det iaf. Pedantisk?

Johan K

Gammal & dryg
Well, du är ju inte ensom om att gå omkring & småplocka... :gremsuck:´
Man gör det förjämnan åxå, fasten man bör ensam..

/ Johan K, som kasnke är lite semipedantisk.. :gremtongue:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Övningsbefrukta käringen [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Rävnos

Warrior
Hejsan,

Att laga mat är alltid skoj, fast endast när man lagar till mer än till sig själv för annars är det dödligt trist, och för att det ska bli riktigt roligt krävs det ju ett par kökshjälpredor och en matlagare(grogg till kocken för er som inte har samma festmatlagningsvanor som mig)..

Men utöver festmatlagningen är att sortera böcker en sjuklig liten grej jag får för mig att göra då och då

walium

Ganska töntig, faktiskt
Laga mat [NT]

Laga mat är faktiskt rätt kul, särskilt om man lagar åt fler personer än bara sig själv. Stryka är en annan syssla som jag kan tycka är rätt kul eller åtminstone karaktärsdanande.

magoo

Hero
Laga mat är toppen, sa t att sköta om trädgård och blommor inne. Tvätta och dammsuga bilen är skitskoj!

Numera älskar jag att dammsuga eftersom vi har en centraldammsugare som är grejt.

Nightowl

Champion
Snickra

Sätta ihop byråer från IKEA och sätta upp hyllor och så. Jag har hela mitt liv varit olycklig för att ha varit ohändig, bara för att på gamla dar fatta att jag är ganska fiffig.

Dessutom blir man så kåt av det.

Erik

Johan K

Gammal & dryg
Av ren nyfienhet...

.. så undrar jag detta:

Hur i hela hellsingland lycaks du bli pilsk av att fixa saker från IKEA ?????? :gremconfused: :gremconfused:
De gånger jag har haft med IKEA så har det slutat meda tt jag antagligen slår huuvdet i golvet av ren frustration eller bara tittar apatiskt på det hela...