Nekromanti Skottlinje (läs: mer regelbögeri).

Honken

Hero
Jag vet inte om det har hänt er någon gång, jag vet själv inte om det har hänt så mycket. Att en rollsperson springer in i en annan rollpersons skottlinje. Eller att en motståndare kliver in i skottlinjen efter det att handlingen utförts.

Om man definerar att en rollsperson handling(ar) sträcker sig från det att det är hans turordning i stridsronden, tills det att det är hans turordning i nästa stridsrond.

Om Ganstern Peter skjuter automateld mot Polisen Orvar som står väl gömd bakom sitt polisfordon 30 meter nedåt gatan. Sedan så kommer den ganska gröna gangstern Fred som inte har någon aning om att Peter har tänkt skjuta, och springer rakt genom Peters eldlinje efter det att Peter gjort sin handling, men före han gör sina handlingar i nästa stridsrond.

Om Fred gör en förflyttning som som går igenom skottlinjen kommer han att drabbas av (MEI för det avståndet) / 2. Om Fred gör en förflyttning där han stannar farligt nära skottlinjen drabbas han rakt av av MEI för det avståndet.

Fred ska även kunna drabbas om bara Peter sköt enkelskott, men den chansen har jag inte funderat så mycket på än. Skulle någon av polisen Orvars vänner springa igenom skottlinjen skulle även de få chansen att smaka på Peters automateld / enkelskott.

Vart vill jag komma med detta? Tja, det är farligt att springa in i någons skottlinje. Samt att det kan bli lite enklare att lägga nedhållande eld. Jag hoppas jag förklarat mig bra. Kan hända att jag blir luddig, men är det nått inte förstår så fråga.

Tankar på detta "regelförslag"?

/Honken