Nekromanti Skräckäventyr i Mundana

G

Guest

Guest
Körde själv skräckäventyr ett tag då inspirationen till ´normala´ äventyr var låg och det funkade utmärkt.

Någon annan som testat och har bra (eller dåliga) erfarenheter och kanske till och med har några sköna äventyr?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
skräck i fantasy ? Javisst

Mina första riktigt starka rollspels upplevelser kommer ifrån när en kompis spelledde en egenhändigt ihop snickrad värld med D&D systemet i högstadiet.
Han nyttjade skräck på ett utomordentligt vis under kyliga nätter i mörka skogar. Trots att jag spelade Angus den stora-krigaren-med-dåliga-skämt så var jag delvis livrädd under mötena.
Så visst, man kan göra jättebra skräck i nästan vilken miljö som helst.

Flash Back

Warrior
Jag tycker att Mundana har goda förutsättningar för att bygga skräckäventyr. Vissa länder fungerar utmärkt, vissa fungerar förståeligt nog knappt alls (enligt mig).

Främst den gotiska skräcken tycker jag ligger bra till hands. Det känns ofta lätt att plocka fram mörka sidor och dunkla plotter. Vad jag vet så finns det en del skräckäventyr på nätet, har dock inte prövat något av dem.

Kolla på Äventyrsbanken

NoCarrier

Veteran
Baserar ganska mycket av min nuvarande kampanj på skräck och det brukar funka ganska bra. Vissa möten har jag dock en väldigt stor spelargrupp och då kan det bli krångligt att få rätt stämning. Men överhuvudtaget är fantasy-spel väldigt bra att köra skräck scenarion i och Mundana har de ingredienser som behövs.