Hej! Jag ska som jag beskrivit i tidigare tråd spelleda ett gäng 14-18 åringar. Jag har snabbt slängt ihop ett äventyr och tänkte be er om lite råd. Äventyret utspelar sig i ett litet samhälle utanför Göteborg och spelarna är gymnasieelever på det lokala gymnasiet. Den senaste tiden så har lärare, föräldrar och andra börjat bete sig konstigt..De talar ibland med sig själva när de tror att ingen lyssnar, en lärare har upptäckts när hon stod och dunkade huvudet i whiteboardtavlan etc. En av elevernas bästa vänner har också slutat dyka upp på skolan och hans telefon är avstängd. Äventyret börjar med att de är på en lektion och läraren verkar vinka mot någon utanför, sen öppnar han sonika fönstret och hoppar ut. Eftersom spelarna är så pass unga så tänker jag att läraren bryter benet. Annars så skulle jag nog låtit läraren krossas mot asfalten nedanför skolan..Anyway.
Storyn är att det ligger ett gammalt nedlagt mentalsjukhus utanför samhället. Där fanns det läkare och sjuksköterskor som gjorde vissa tvivelaktiga experiment på patienterna (kom på detta på 15 minuter så döm inte min brist på originalitet). De har av någon anledning velat uppta experimenterandet (de är själva döda sen länge) och skickat ut de osaliga andarna av de gamla mentalpatienterna att hitta nytt folk att experimentera på. Eftersom patienterna är galna så kommer de också sprida galenskap genom samhället, därav folks konstiga beteende. Men ibland hittar de rätt och vissa av samhällets invånare har kidnappat några andra och tagit dem till mentalsjukhuset. (däribland rollpersonernas vän)
Spelarna blandas in i detta genom deras förlorade vän. De kommer att undersöka om det hänt något och gå hem till honom. Där kommer hans föräldrar vara irrationella, läskiga och galna. Han har en lillasyster inlåst på övervåningen som de kan rädda (De hör hennes dunkande från övervåningen). Hon berättar att hennes föräldrar troligtvis fört bort hennes storebror och sedan låst in henne på hennes rum. Hon berättar också lite fluff kring föräldrarnas galenskap. Sen vet jag inte riktigt vad som ska hända.
Det här är lite osammanhängande känner jag men här är i alla fall mina frågor:
Jag vill ha förslag på utmaningar kopplade till att befolkningen blir mer och mer galna. Typ att de blir attackerade men också annat. De kanske måste stoppa något som håller på att hända osv.
Vad ska det finnas för ledtrådar som leder dem till mentalsjukhuset? Info finns på biblioteket men vad ska locka dem dit? Vad finns det för andra sätt att få dem att förstå att deras vän troligtvis finns på mentalsjukhuset?
På mentalsjukhuset: Hur ska de egentligen stoppa läkarna och mentalsjukhusets förbannelse? Vad kan det finnas för utmaningar där? Min tanke är att en läkare går omkring med skalpell och de får gömma sig på olika ställen. Men gärna andra tips på utmaningar och skrämseleffekter.
Tack på förhand
Storyn är att det ligger ett gammalt nedlagt mentalsjukhus utanför samhället. Där fanns det läkare och sjuksköterskor som gjorde vissa tvivelaktiga experiment på patienterna (kom på detta på 15 minuter så döm inte min brist på originalitet). De har av någon anledning velat uppta experimenterandet (de är själva döda sen länge) och skickat ut de osaliga andarna av de gamla mentalpatienterna att hitta nytt folk att experimentera på. Eftersom patienterna är galna så kommer de också sprida galenskap genom samhället, därav folks konstiga beteende. Men ibland hittar de rätt och vissa av samhällets invånare har kidnappat några andra och tagit dem till mentalsjukhuset. (däribland rollpersonernas vän)
Spelarna blandas in i detta genom deras förlorade vän. De kommer att undersöka om det hänt något och gå hem till honom. Där kommer hans föräldrar vara irrationella, läskiga och galna. Han har en lillasyster inlåst på övervåningen som de kan rädda (De hör hennes dunkande från övervåningen). Hon berättar att hennes föräldrar troligtvis fört bort hennes storebror och sedan låst in henne på hennes rum. Hon berättar också lite fluff kring föräldrarnas galenskap. Sen vet jag inte riktigt vad som ska hända.
Det här är lite osammanhängande känner jag men här är i alla fall mina frågor:
Jag vill ha förslag på utmaningar kopplade till att befolkningen blir mer och mer galna. Typ att de blir attackerade men också annat. De kanske måste stoppa något som håller på att hända osv.
Vad ska det finnas för ledtrådar som leder dem till mentalsjukhuset? Info finns på biblioteket men vad ska locka dem dit? Vad finns det för andra sätt att få dem att förstå att deras vän troligtvis finns på mentalsjukhuset?
På mentalsjukhuset: Hur ska de egentligen stoppa läkarna och mentalsjukhusets förbannelse? Vad kan det finnas för utmaningar där? Min tanke är att en läkare går omkring med skalpell och de får gömma sig på olika ställen. Men gärna andra tips på utmaningar och skrämseleffekter.
Tack på förhand