CGH
Warrior
Det har hänt att jag skrivit lite här om mitt projekt Tellakhas och nu kommer jag tillbaka för att få lite mer feedback.
Spelet har omvandlats flera gånger om för att jag inte har varit nöjd med själva grundkonceptet.
Spelet har dragit sig mot att bli någon slags konspiratorisk skräck i en exotisk fantasyvärld. Smalt och kanske motsägelsefullt, men det borde gå!
Nedan beskrivs de olika stämningarna som ges utav olika saker i världen.
Naturen: Bestar och underliga djur gömda i djupa hav och djungler. De är drabbade utav den onda gudens förvridningar utav världen.
Samhället: Orättvist och i vissa fall "barbariskt", och med många konflikter, men ändå med en struktur som tillåter konspirationer.
Världsbilden (den hemliga): Världens gudar är varken särskilt trevliga eller hjälpsamma. De är i många fall maktgiriga varelser som vill ta för sig av världen innan den går under. Andra sysslar med vad som faller dem i smaken.
Världen omskapas i cykler. Varje ny värld blir mörkare och mörkare. En gud gömmer sig för skapargudarna för att ständigt återkomma och förstöra världen. Varje gång guden kommer tillbaka är den starkare.
Jag skulle vilja få höra folks tankar om det här kan funka.
Problemet kan vara att skräcken mår dåligt av att spelarna inte riktigt kan sätta sig in i världen för att den är lite annorlunda från normal fantasy. Om allt är konstigt är det ju svårt att bli rädd för det som är konstigt. Jag funderar på att lägga in många bestar och djur okända i våran värld.
Går det att göra skräck i en annorlunda fantasyvärld som få känner igen sig i?
Spelet har omvandlats flera gånger om för att jag inte har varit nöjd med själva grundkonceptet.
Spelet har dragit sig mot att bli någon slags konspiratorisk skräck i en exotisk fantasyvärld. Smalt och kanske motsägelsefullt, men det borde gå!
Nedan beskrivs de olika stämningarna som ges utav olika saker i världen.
Naturen: Bestar och underliga djur gömda i djupa hav och djungler. De är drabbade utav den onda gudens förvridningar utav världen.
Samhället: Orättvist och i vissa fall "barbariskt", och med många konflikter, men ändå med en struktur som tillåter konspirationer.
Världsbilden (den hemliga): Världens gudar är varken särskilt trevliga eller hjälpsamma. De är i många fall maktgiriga varelser som vill ta för sig av världen innan den går under. Andra sysslar med vad som faller dem i smaken.
Världen omskapas i cykler. Varje ny värld blir mörkare och mörkare. En gud gömmer sig för skapargudarna för att ständigt återkomma och förstöra världen. Varje gång guden kommer tillbaka är den starkare.
Jag skulle vilja få höra folks tankar om det här kan funka.
Problemet kan vara att skräcken mår dåligt av att spelarna inte riktigt kan sätta sig in i världen för att den är lite annorlunda från normal fantasy. Om allt är konstigt är det ju svårt att bli rädd för det som är konstigt. Jag funderar på att lägga in många bestar och djur okända i våran värld.
Går det att göra skräck i en annorlunda fantasyvärld som få känner igen sig i?