Nekromanti Skräck och Dean Koontz...

G

Guest

Guest
Efter en tid av oförklarliga spelarna-fattar-ingenting-uppdrag där även jag har funnit svaret på mina äventyr först efteråt har jag tänkt att skapa en kampanj med ett svar bakom allt som händer (även om det kanske bara är jag som kommer att känna till det).

Jag fixade 1:a upplagan av Kult och glädjades då jag fann att utbudet elaka-saker-som-RP:na-ska-frukta var många fler än i 2:a upplagan vilket gör det lättare att skapa en kampanj av typen jag nyss nämnde ovan.

Kan inte Dean Koontz vara en bra insperationskälla även om äventyren inte kommer att ha rationella svar liksom Dean Koontz-böcker i många fall har?

Gabri L

Warrior
Självklart kan Koontz´s böcker ge inspiration, om du bara ser till att hålla skräcken i spelarna hela vägen genom äventyret.

Jag har funnit att hans upplägg ofta är superba, och inledande 100 sidor är underbara, med en krypande skräckstämning som jag faktiskt jämför med, eller kanske lägger som ribba för, äventyr till Kult. Men sedan? Allt faller oftast. Det blir ett hafs utan dess like och man tappar tråden, det blir bara pankaka. Skall faktiskt erkänna att jag inte avslutat de tre senaste Koontz-böckerna jag läst.

Håller dessutom med dig om att 1:a versionen av Kult är bättre, men det kanske har att göra med att jag bara har bläddrat i den andra, inte spelat.