Nekromanti Skräckslag???

Boldtaar

Warrior
Någon som vet vad Skräckslag är för något?
Jag har hittat lite olika referenser till det i olika böker senast nu i monsterboken. Men inte hittat någor regler för det i någon av regelböckerna. Det låter som något jag skulle vilja använda mig av.

Jaggernaut

Hero
Någon som vet vad Skräckslag är för något?
Jag har hittat lite olika referenser till det i olika böker senast nu i monsterboken. Men inte hittat någor regler för det i någon av regelböckerna. Det låter som något jag skulle vilja använda mig av.

Skulle gissa att det är ett slag mot VIL det handlar om. Står ingen svårighetsgrad är det normalsvårt (Ob3T6) som gäller, tycker man det är för lite är det bara att lägga på någon extra tärning.

/Jaggernaut - skräckslagen

Boldtaar

Warrior
Jo så långt hade jag oxå gissat. Men är det bara jag eller har Neogames missat att skriva hur och när man använder det.

Fanns det inte något liknande till gamla Dod 91?

Honken

Hero
Fanns det inte något liknande till gamla Dod 91?

Det finns någonstans en skräcktabell som någon gjort till Eon, det är förståss inte officiellt material, men går väl använda ändå. Har för mig att det är en efterapning av DoDs gamla skräcktabell.

/Honken

Lenzaroth

Veteran
jag tycker inte att den tabellen som finns e något att ha. Finns några roliga resultat men det är ju bara så svårt att misslyckas! Hur nåra tärningar som helst när man möter en drake eller dylikt.