Nekromanti Skräddarsy bra eller dåligt? [SpoilerMinaSpelare!]

solvebring

Superhero
Visst brukar man "anpassa" scenariot efter sin grupp. Det gör man ju alltid, och det händer ju att man verkligen ordnar vissa delar så att det ska vara alldeles ypperligt för den och den rollpersonen och spelaren.

Att verkligen skräddarsy då?
Ja, jag tänker på det att skriva ett scenario efter de spelare man har, och det ordentligt. Ge dem något som är skrivet just för dem och enbart dem. Hela skiten utgår ifrån hur pass man känner sina spelare.
Har ni några erfarenheter av detta, och är det bra eller dåligt?

Jag har tyvärr bara erfarenheten av att anpassa lite smått, så där som man alltid gör för att glädja sin spelgrupp. Detta är dock tänkt som steget längre.

Jag funderar nämligen på att göra detta. Som ni vet är jag nybliven pappa, har dåligt med tid, och kommer därför spela korta små indieprylar före någonting annat samtidigt som jag pluggar in Andra Imperiet i mycket godan ro.

Nå, det jag funderar på, är att eftersom jag bara har tillgång till min gamla spelgrupp (som de senaste åren) bara varit jag + 2 pers till, skriva ett scenario gör just de två.
Jag har en skojig, ganska så alldaglig idé, och jag har en fin idé om rollpersonerna. Jag tänkte nämligen göra två färdiga rollpersoner. Det jag tänkt göra med dem är att utmana spelarna med dem. Den ene spelaren är tillexempel alltid killen med skinande rustning, kulspruta och det karlkarliga jaget. Åt honom har jag tänkt en kvinnlig forskare. Den andre spelaren som är lite åt hållet att han... Tja, han har svårt att gå in i en roll; alla roller är inte bara likadana, de är yrliga, alltid skämtsamma osv också. Vad jag ska finna på åt honom funderar jag fortfarande på.